ההנחיה החריגה שניתנה לתצפיתניות ביו"ש במהלך המתקפה האיראנית

במהלך מתקפת הטילים האיראנית, באחד המוצבים ביהודה ושומרון ההנחיה לתצפיתניות הייתה "להשתטח בשדות ולהניח ידיים על הראש", מכיוון שהמבנים לא מוגנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 22:32 ח בניסן התשפד

ההנחיה החריגה שניתנה לתצפיתניות ביו"ש במהלך המתקפה האיראנית
חדר תצפיתניות, צילום: דובר צה"ל, יצלום מסך

במוצאי שבת האחרונה איראן פתחה במתקפת טילי שיוט וכתב"מים ואזעקות הופעלו ברחבי הארץ. באחד המוצבים ביהודה ושומרון, ההנחיה לתצפיתניות במהלך ההתרעה על הטילים הייתה "לשכב על הרצפה ולהניח ידיים על הראש", מכיוון שהמבנים לא מוגנים. כך על פי דיווח של איתי בלומנטל ב"כאן חדשות".

הרמטכ"ל לתצפיתניות: "מרכיב קריטי ביכולת שלנו לתת הגנה בגבולות"

מלשכת דובר צה"ל נמסר בתגובה ל"כאן חדשות", כי "בימים אלה מתקיימת עבודת מטה בנוגע לאחזקת נשק, מיגון ושיפור חווית השירות של התצפיתניות, צה"ל ער לתחושות שלהם, עומד לרשותם על מנת לספק להם את המעטפת הטובה ביותר על מנת לבצע את תפקידם במקצועיות לצד שמירה על ביטחונם".

הרמטכ"ל בחמ"ל התצפיתניות

הרמטכ"ל בחמ"ל התצפיתניות, צילום: צילום מסך, דובר צה"ל

כזכור, בחודש שעבר הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר בגדוד האיסוף "414" בעוטף עזה, ואמר לחיילות: "אנחנו מסתכלים על מה שעושים פה בחמ"ל כזה ובעוד הרבה חמ"לים, בכל הגבולות שלנו מסביב למדינה כמשהו מאוד מאוד חשוב, מרכיב קריטי ביכולת שלנו לתת הגנה בגבולות, והמערך הזה של האיסוף, של התצפיתניות, שבאמת חווה בשבעה באוקטובר גם עשייה מאוד חשובה שתרמה להבנה של מה שקורה, אבל גם חוויה קשה".