שינוי מפתיע בבתי הסוהר: האסירים יוכלו לצפות גם בערוץ 14

נהלי הצפייה בטלוויזיה בבתי הכלא בארץ משתנים - האסירים הפליליים לא יוכלו לצפות יותר בערוץ הספורט, ובמקומו הוכנס ערוץ 14 | בן גביר: "גאה שבמשמרת שלו מורידים את הצנזורה הפוליטית מהאסירים" | ינון מגל: "גם לאסירים מגיע חופש תודעתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 14:21 ח בניסן התשפד

שינוי מפתיע בבתי הסוהר: האסירים יוכלו לצפות גם בערוץ 14
אולפן חדשות 14, צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

מוני ביטן, סגן מ"מ הנציב בשירות בתי הסוהר (שב"ס), שינה את נהלי הצפייה בטלוויזיה בבתי הכלא בארץ. על פי פרסום של ג'וש בריינר "הארץ", עד כה היו לרשותם של האסירים הפליליים (בניגוד לאסירים הביטחוניים, שכלל לא זכאים לצפות בטלוויזיה) עשרה ערוצים שונים: 11, 12, 13, 2 ערוצי סרטים, 2 ערוצי ספורט, ערוץ 9 ו-2 ערוצים בשפה הערבית. כעת יוכלו האסירים לצפות רק בארבעת ערוצי החדשות בישראל - כולל ערוץ 14.

האסירים זועמים: ערוץ 14 במקום ערוץ הספורט

המהלך נעשה כחלק משינוי נוהלי הארגון בבתי הסוהר בארץ. אחד האסירים אמר ל"הארץ": "פשוט פתחנו טלוויזיה כדי לראות כדורגל ופתאום ראינו ערוץ 14. כולם זעמו, מה פתאום לקחת לנו את הדבר היחיד שנותן לנו נשימה וקצת חופש ושמים את החדשות של נתניהו ובן גביר במקום?". התגובה הזועמת של האסירים הגיעה בעקבות הסרתו של ערוץ הספורט והחלפתו בערוץ 14. "איך עושים דבר כזה רגע לפני ליגת האלופות?", התקומם אחד אחר.

בן גביר: "ערוץ 14 הינו ערוץ חדשות חשוב, שמביא תכנים חשובים"

במענה לשאלות כתבים, מטעמו של השר לביטחון לאומי הגיבו: "השר בן גביר גאה שעל פי מדיניותו, ובביצוע מ"מ נציב שב"ס גונדר קובי יעקובי, האסירים הפליליים בבתי הכלא זוכים לפלורליזם מחשבתי ומגוון דעות דרך המסכים. ערוץ 14 הינו ערוץ חדשות חשוב, שמביא תכנים חשובים, שעד כה באופן תמוה ובלתי חוקי הוא הוחרם. השר בן גביר גאה שבמשמרת שלו מורידים את הצנזורה הפוליטית מהאסירים במדינת ישראל ומאפשרים לאסירים הפלילים (לביטחוניים אין טלוויזיה) לצפות בכל אשר יחפוץ ליבם. יודגש, כי עד כה היו פתוחים לצפיית האסירים כל ערוצי החדשות למעט 14, וכעת הוסר החרם מעל ערוץ 14".

משירות בתי הסוהר נמסר כי הארגון פועל בהתאם לנוהל המחייב שידור ארבעת ערוצי החדשות הישראלים בבתי הסוהר הפליליים ואשר תהליך הטמעתו הסתיים בימים אלה.

ינון מגל, מגיש "הפטריוטים" בערוץ 14, שיתף את הידיעה בציוץ בחשבון ה-X שלו וכתב: "זה שמישהו יושב בכלא לא אומר שהוא צריך להיות אסיר של ערוצי התבהלה. גם לאסירים מגיע חופש תודעתי".