"יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה, יש לי המון חברים שלא יוצאים מהמיטה"

גיא בן שמעון, ניצול מהטבח שארע בשבעה באוקטובר בפסטיבל הנובה, הגיע לדיון בכנסת ושיתף: "יש לי המון חברים שלא יוצאים מהמיטה, אני אישית עדיין לא יוצא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 12:42 ח בניסן התשפד

"יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה, יש לי המון חברים שלא יוצאים מהמיטה"
הטבח במסיבת הנובה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

גיא בן שמעון שרד את הטבח הנוראי בפסטיבל הנובה בשבעה באוקטובר, אך הדברים שעבר שם נשארו איתו גם חצי שנה אחר כך. הבוקר (ב') הוא השתתף בדיון בכנסת בנושא מצוקת שורדי הטבח במסיבות ה-7 באוקטובר ומשפחותיהם, ושיתף: "אני לא יודע אם כולם יודעים אבל יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה", טען, "יש מאושפזים בכפייה".

"צריך זמן להבין ולעבד רגשית, הגוף לא יודע לעבד כמויות כאלה"

שמעון המשיך: "יש לי המון חברים שלא יוצאים מהמיטה, אני אישית עדיין לא יוצא, הבאתי כלבה קטנה שתשמור עליי מתפקד. אני לא רואה איך אני חוזר לעבוד, אני ראיתי אנשים פתוחים מכדורים ונשים צורחות את החיים שלהן עד שהן מתות, צריך זמן להבין ולעבד רגשית, הגוף לא יודע לעבד כמויות כאלה".

https://twitter.com/KnessetT/status/1780152029005963374

"אנחנו מכירים מספרים בודדים"

ד"ר גלעד בודנהיימר, נציג משרד הבריאות שהשתתף בדיון ודיבר מיד אחריו, ביקש להבהיר: "אני רק רוצה לתקן, נאמרו פה מספרים על כמויות של מתאבדים ומתאשפזים, אנחנו מכירים מספרים בודדים. אין כאן כוונה להתווכח, אבל צריך להיזהר עם נתונים שעלולים לעשות נזק ציבורי".

משרד הבריאות: הנתונים אינם נכונים

משרד הבריאות ביקש להבהיר כי הנתונים על מספר ההתאבדויות ומספר המאושפזים בקרב שורדי מסיבת הנובה אינם מוכרים למשרד הבריאות ולמערכת בריאות הנפש ואינם נכונים. משרד הבריאות פועל רבות בכדי לתת מענה נפשי לשורדי מסיבת הנובה, ועל כן, גובשה תכנית לטיפול בשורדי מסיבת הנובה והפסיידק יחד עם הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה וכן החלטת ממשלה מתכללת בהובלת משרד ראש הממשלה. המשרד מזמין את שורדי מסיבת הנובה לפנות למרכז החוסן הארצי הטיפולי במטרה לקבל מענה וטיפול בהתאם לצורך 5486* המרכז פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00.