התגובה הישראלית מעבר לפינה: גורמים אמריקאים מעריכים כי צה"ל יגיב מחוץ לאיראן

ברשת NBC צוטטו מספר גורמים אמריקאים הטוענים כי ייתכן וצה"ל לא יגיב בשטח איראן עצמה, אלא בנציגיה או חבריה במדינות אחרות. הרמטכ"ל: "נבחר את תגובתינו בהתאם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/24 07:36 ח בניסן התשפד

התגובה הישראלית מעבר לפינה: גורמים אמריקאים מעריכים כי צה"ל יגיב מחוץ לאיראן
טילים איראניים, צילום: Matyas Rehak,Shutterstock

התגובה למתקפה האיראנית: ברשת NBC צוטטו מספר גורמים אמריקאים הטוענים כי ייתכן וצה"ל יגיב למתקפה האיראנית, אך לא בשטח איראן עצמה, אלא בנציגיה או חבריה במדינות אחרות. מנהיגים רבים מנסים למנוע הסלמה אזורית, בהם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שהודיע כי ישוחח עם נתניהו.

רפאל גרוסי, מי שמשמש כראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), טען כי הוא חושש מכך שישראל עלולה לתקוף מתקני גרעין בשטח איראן, וכי המדינה סגרה את מתקני הגרעין שלה ביום ראשון מ"שיקולי ביטחון". כך לפי רויטרס.

אמש (א'), במהלך הצהרה של הרמטכ"ל לתקשורת הזרה, נאמר כי "בשמי המזרח התיכון פעלה קואליציה לעצור את המתקפה הזו, ובכך צה"ל פתח במבצע 'מגן ברזל'". הלוי הבהיר כי איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות של מעשיה, ו"התגובה תיבחר בהתאם".

צילום: Mohasseyn,Shutterstock

ראש הממשלה ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות

כזכור, גורם ישראלי מסר ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל מעוניינת בתגובת נגד לתקיפה האיראנית, וכי ראש הממשלה ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות בשטח איראן, כשהמטרה היא לא לפגוע במטרות אזרחיות. האופציות שעומדות על השולחן הן הפצצה של מתקן צבאי או מתקפת סייבר. במקביל גורמים במערב מעריכים כי ישראל תצא בתגובת נגד בקרוב "ייתכן עוד היום. כך על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".