מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תגובה למתקפה האיראנית הרמטכ"ל מבהיר לתקשורת הזרה: "איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות"

על אף שטרם הוחלט אופן התגובה למתקפה האיראנית, בישראל מבהירים כי היא תקרה בקרוב | הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת הזרה: "אנו מבצעים הערכות מצב ונשארים במוכנות הגבוהה ביותר" | דיווח: ישראל לא מכוונת למטרה אזרחית, אלא צבאית בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 22:39 ז בניסן התשפד

הרמטכ"ל מבהיר לתקשורת הזרה: "איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות"
הרמטכ"ל בהצהרה לתקשורת, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

היממה האחרונה הייתה מתוחה במיוחד, כשבישראל שקלו את התגובה למתקפה האיראנית. אמנם טרם הוחלט מה תהיה עוצמת התגובה, אך בישראל מבהירים כי אכן תהיה כזאת. במהלך הצהרה של הרמטכ"ל לתקשורת הזרה הערב, הובהר: "איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות של מעשיה. נבחר בתגובתנו בהתאם".

ישיבת הקבינט, ארכיון

ישיבת הקבינט, ארכיון, צילום: לשכת ראש הממשלה

הצהרת הרמטכ"ל

"בסוף השבוע, איראן ביצעה מתקפה רחבת היקף נגד ישראל" אמר הרמטכ"ל. "יותר מ-350 טילים בליסטיים, טילי שיוט, כטב"מי נפץ חמושים ורקטות נורו משטח איראן, עיראק, תימן ולבנון לעבר מדינת ישראל. בשמי המזרח התיכון פעלה קואליציה לעצור את המתקפה הזו, ובכך צה"ל פתח במבצע 'מגן ברזל'".

"כוחות צבא הגנה לישראל יחד עם פיקוד המרכז של ארצות הברית, כוחות צבא בריטניה, כוחות צבא צרפת ושותפים נוספים, פעלו יחד בזמן אמת - באוויר, ביבשה ובים. מערכות ההגנה הופעלו, האיומים יורטו והמתקפה של איראן על ישראל נכשלה. מבצע 'מגן ברזל' הוכיח את עוצמת שיתוף הפעולה שלנו".

"מבצעים הערכות מצב ונשארים במוכנות הגבוהה ביותר"

"אני רוצה להודות לכל שותפינו הבינלאומיים שעמדו מול המתקפה האיראנית. המתקפה של איראן יצרה הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה במזרח התיכון. אנו מבצעים הערכות מצב ונשארים במוכנות הגבוהה ביותר. איראן תידרש להתמודד עם ההשלכות של מעשיה. נבחר בתגובתנו בהתאם. צה"ל מוכן להתמודד עם כל איום מצד איראן ושלוחות הטרור שלה. משימתנו - להגן על מדינת ישראל" הדגיש בסיום דבריו.

כזכור, גורם ישראלי מסר ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל מעוניינת בתגובת נגד לתקיפה האיראנית, וכי ראש הממשלה ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות בשטח איראן, כשהמטרה היא לא לפגוע במטרות אזרחיות. האופציות שעומדות על השולחן הן הפצצה של מתקן צבאי או מתקפת סייבר. במקביל גורמים במערב מעריכים כי ישראל תצא בתגובת נגד בקרוב "ייתכן עוד היום. כך על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".