מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: נגיב בעיתוי ובזמן שאנחנו נבחר, הרמטכ"ל: השיגור יענה בתגובה

ביקור משותף של הרמטכ"ל ודובר צה"ל בבסיס נבטים שנפגע בתקיפה האיראנית נגמר בשתי הצהרות שונות. הלוי שיבח את הלוחמים והדגיש את חשיבות התגובה, והגרי מיתן את המסר וטען כי טווח האפשרויות רחב וישראל תגיב בזמן שתבחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 20:56 ז בניסן התשפד

דובר צה"ל: נגיב בעיתוי ובזמן שאנחנו נבחר, הרמטכ"ל: השיגור יענה בתגובה
דניאל הגרי והרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, דניאל הגרי, הגיע לבסיס נבטים שנפגע בתקיפה האיראנית יחד עם הרמטכ"ל, והרגיע: "הבסיס מתפקד בצורה מלאה וממשיך להוציא מטוסים למשימות מבצעיות. העשייה המבצעית בבסיס נבטים ממשיכה סביב לשעון. ראינו את הפגיעות בבסיס, מדובר בנזק קל לתשתית. כאשר בסך הכל ארבע פגיעות, אחת ליד מסלול המראה, שתי פגיעות בשטח פתוח ועוד פגיעה סמוך למבנה שגרמה לו נזק קל. כל הפגיעות יתוקנו. אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות".

סערת פיקוד העורף: "אנחנו משחררים ברגע הראשון שאנחנו יכולים לשחרר"

בנוסף הוא התייחס לסערה שהתעוררה לאחר ביטול הנחיות פיקוד העורף בחצות הלילה: "החלטנו בתום הערכת מצב מבצעית על הסרת המגבלות על העורף. השיקול העליון שלנו הוא ביטחון האזרחים, אני יודע שהשלכות על המשק, הילדים, הבית והעבודה הן מאוד משמעותיות. אנחנו משחררים ברגע הראשון שאנחנו יכולים לשחרר. אתמול בגלל המצב הביטחוני יכולנו לעשות זאת סמוך לחצות. אתמול בגלל המצב הביטחוני יכולנו לעשות זאת סמוך לחצות."

בהמשך הוא התייחס לתגובה הישראלית על התקיפה האיראנית והבהיר: "מרחב האפשרויות שעומדות בפני מדינת ישראל גדול ורחב. אנחנו נעשה כל מה שנחוץ על מנת להגן על מדינת ישראל בעיתוי ובזמן שנבחר". זאת לאחר שמוקדם יותר היום טען הרמטכ"ל: "השיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב"מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה".

חיל האוויר מתכונן למתקפה

חיל האוויר מתכונן למתקפה, צילום: דובר צה"ל

ביקור הרמטכ"ל בנבטים

הרמטכ"ל התייחס גם הוא במהלך סיורו בנבטים לתקיפה האיראנית ואמר לחיילים בבסיס: "איראן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר. אנחנו נערכנו במבצע ׳מגן ברזל׳, ההיערכות הזו הביאה את איראן לפגוש גם עליונות אווירית שאתם ביטאתם אותה בצורה מאוד טובה".

"ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו, ואני אומר לכם, טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקאי, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו - איראן פוגשת פה יכולת בינלאומית מאוד מאוד חזקה".

"השיגור יענה בתגובה"

"תראו שאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב"מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה. נסכם את הביקור הזה, אנשים מצוינים עושים תהליכים מצוינים ומביאים לתוצאות מצוינות. זה מאוד מאוד ניכר. אני חושב שאתם מוכנים היטב ומאוד מאוד סומך על היכולת הזו קדימה למה שיידרש" סיים.