מפקד פיקוד העורף עונה לזועמים: זו הסיבה לשינוי ההנחיות באמצע הלילה

על רקע הזעם על ביטול ההגבלות ברגע האחרון, מבהיר האלוף רמי מילוא כי הערכת המצב התגבשה רק קרוב לחצות הלילה. הוא המשיך והתריע כי "אנחנו במלחמה ארוכה יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 15:44 ז בניסן התשפד

מפקד פיקוד העורף עונה לזועמים: זו הסיבה לשינוי ההנחיות באמצע הלילה
אלוף רמי מילוא, מפקד פיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

כחלק מההערכות המקדימה של מדינת ישראל לתקיפה האיראנית, הטיל פיקוד העורף הגבלות כבדות ליומיים, אך ביטל אותן אמש (א') בחצות הלילה. עקב הביטול הספונטני ביקש מפקד פיקוד העורף להרגיע את האזרחים הזועמים ולהבהיר: "אתמול במהלך שעות הערב והלילה ביצענו הערכת מצב לגבי ההגבלות. רק לקראת חצות התגבשה ההבנה וההחלטה להסרת ההגבלות מתוך רצון לאפשר הקלה במדיניות ההתגוננות לצד שמירה על הביטחון".

"יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב"

"אנחנו במלחמה ארוכה ורב זירתית, לאורך כל המלחמה אנו נלחמים עושים הערכות מצב כשמטרות המלחמה וביטחון תושבי מדינת ישראל לנגד עינינו. בליל שבת התמודדנו עם התקפה מאיראן ושלוחות הטרור שלה", אמר האלוף רפי מילוא. "פיקוד העורף פועל באופן מיטבי עם ראשי הרשויות, המועצות המקומיות והאזוריות הכל כדי לאפשר שגרת מלחמה בטוחה ומאפשרת. אתמול במהלך שעות הערב והלילה ביצענו הערכת מצב לגבי ההגבלות. רק לקראת חצות התגבשה ההבנה וההחלטה להסרת ההגבלות מתוך רצון לאפשר הקלה במדיניות ההתגוננות לצד שמירה על הביטחון. פתיחת המשק וחזרה של ההורים לעבודה החלטנו בחצות להסיר את המגבלות על החינוך וההתקהלויות".

"אני מודע לקושי של ראשי הרשויות המועצות האזוריות והמקומיות להתארגן במהלך שעות הלילה, לכן החזרה היתה הדרגתית". עם זאת הוא הזהיר, "אנחנו במלחמה ארוכה יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב. לסיום, חשוב לי לציין את ההקפדה המופתית שלכם, תושבי מדינת ישראל על ההנחיות המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים".