מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בכיר ישראלי: זהו המתווה ההזוי לעסקת החטופים שהציע חמאס

סינוואר ממשיך לסרב לעסקת חטופים, ומעלה דרישות שערורייתיות חדשות: שחרור של 20 חטופים בלבד תמורת המוני אסירים פלסטינים, חזרה מלאה לצפון הרצועה, נסיגת צה"ל כבר בשלב הראשון ועוד | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 20:23 ז בניסן התשפד

בכיר ישראלי: זהו המתווה ההזוי לעסקת החטופים שהציע חמאס
סינוואר, נתניהו וביידן: המתווה השערוריתי שהציע סינוואר, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

עסקת החטופים בין ישראל לחמאס נמצאת בשלבי המשא ומתן כבר חודשים ארוכים, כשחמאס אינו מוכן לסגת מדרישותיו. לפני מספר ימים דחה סינוואר פעם נוספת את ההצעה החדשה, והגיש הצעה משלו. פרטי המתווה שהוצע על ידי ארגון הטרור נחשפים הערב (ב').

מחצית מהחטופים - תמורת אסירים "כבדים" ורבים יותר

במסגרת המתווה, הוצע לשחרר כ-20 חטופים בלבד תמורת שישה שבועות הפסקה בלחימה. מספר החטופים המוצע הוא רק מחצית מהמספר שנדרש בהצעה המקורית, מסר בכיר ישראלי. עוד הוא ציין כי חמאס משתמש "בתירוצים מגוחכים" כדי להסביר את ההפחתה במספר החטופים. לפי טענת חמאס למשל, חלק מהחטופים שאמורים להיות כלולים בעסקה אינם בין החיים או שאינם בידיו.

בנוסף, חמאס מעלה את הדרישות. הוא דורש שחרור של אסירים פלסטינים רבים על כל חטוף, והגדיל את דרישתו בנוגע לאסירים "הכבדים". יתר על כן, המתווה כולל התניה כי השלב הראשון בעסקה יצא לפועל רק בהינתן ערבויות בינלאומיות כי תהיה הפסקת אש בשלב השני.

סינוואר, חמאס דוחה את העסקה

סינוואר, מחמיר את הדרישות צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה כבר בשלב הראשון

לדברי הבכיר הישראלי, חמאס דורש את נסיגת צה"ל מהרצועה כבר בשלב הראשון של העסקה, וכן חזרה מלאה של פלסטינים לצפון הרצועה. "התשובה שחמאס נתן היתה עם אלמנטים מופרכים. אין אפילו סעיף אחד שחמאס מאשר או מקבל את עמדת המתווכות. חמאס לקח את כל ההצעה ושינה אותה מהייסוד והכפיל ושילש את הדרישות. המסקנה היא שחמאס גורר רגליים, לא מעוניין בהסדרה והפסקת אש וממשיך לקוות לאיחוד זירות והסלמה", אמר.