מעל ל-14 אלף עובדים יפוטרו: הצניחה הדרמטית של טסלה

יצרנית הרכבים החשמליים רושמת ירידה בהכנסות, ובעקבות כך החברה מפטרת כ-10 אחוזים מעובדיה בבת אחת. אילון מאסק טען כי זהו מהלך בדרך לצמיחה, והודה: "אין דבר שאני שונא יותר, אבל זה חייב להעשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 17:54 ז בניסן התשפד

מעל ל-14 אלף עובדים יפוטרו: הצניחה הדרמטית של טסלה
טסלה, צילום: shutterstock

ענקית הרכבים החשמליים טסלה פיטרה היום כעשרה אחוזים מכוח האדם שלה. כמות העובדים המשוערת שתפוטר עומדת על יותר מ-14 אלף אנשים. זאת לאחר שמניית החברה איבדה כ-40 אחוזים בחודש יולי האחרון.

רבים ברחבי העולם משערים כי מניית החברה צנחה עקב ירידה בביקושים לרכבים חשמליים, וכן עקב החרפת התחרות מצד יצרני הרכבים הסיניים. מנגד, במכתב ששלח בעל החברה אילון מאסק לעובדים נטען כי הפיטורים באים כחלק מהכנת החברה "לשלב הצמיחה הבא", וכחלק מהגברת הפרודוקטיביות.

מאסק: "אין דבר שאני שונא יותר, אבל זה חייב להעשות"

"במהלך השנים, גדלנו במהירות עם מספר רב של מפעלים ברחבי העולם" כתב מאסק. "עם הצמיחה המהירה הזו חלה כפילות של תפקידים ותפקידי עבודה בתחומים מסוימים. כאשר אנו מכינים את החברה לשלב הבא של הצמיחה שלנו, חשוב ביותר להסתכל על כל היבט של החברה לצורך הפחתת עלויות והגדלת הפרודוקטיביות. כחלק מהמאמץ הזה, עשינו בדיקה יסודית של הארגון וקיבלנו את ההחלטה הקשה לצמצם את מספר העובדים שלנו".

אילון מאסק

אילון מאסק, צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock.com

"אין דבר שאני שונא יותר" הודה המליארדר, "אבל זה חייב להיעשות. זה יאפשר לנו להיות חדשניים ורעבים לשלב הצמיחה הבא". טסלה דיווחה בזמן האחרון על ירידה דרמטית בהכנסות, מה שעורר דאגה לגבי עתיד החברה ועובדיה.