מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האלוף במיל' ישראל זיו: להיכנס למלחמה עם איראן - יקר וייקח שנים

האלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים בצה"ל, מתנגד נחרצות לתקיפה ישראלית באיראן: "יש לישראל מספיק גמישות בשביל לא להיכנס ולפתוח זירה שלישית"

אביה גלס אביה גלס, חדשות כיפה 15/04/24 09:26 ז בניסן התשפד

האלוף במיל' ישראל זיו: להיכנס למלחמה עם איראן - יקר וייקח שנים
ישראל זיו, צילום: Noam Revkin Fenton,FLASH 90

על רקע המתקפה האיראנית על ישראל במוצאי השבת האחרונה, התראיין האלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים בצה"ל ברדיו 103FM על המלחמה בזירות השונות, והביע דעתו על מתקפה ישראלית נגדית בשטחי איראן. "להיכנס למלחמה עם איראן, זה דבר שיכול להימשך שנים, זה דבר יקר, ואני לא בטוח שיש לנו אסטרטגיה עם מה לצאת", אמר בתקיפות.

המתקפה האיראנית, אנשים ביקשו להגיד תהילים

המתקפה האיראנית, צילום: Wisam Hashlamoun,FLASH 90

ישראל זיו: "הוא לא מאמין לנתניהו"

"אם עכשיו יכלה ישראל לתאם עם ארה"ב והקואליציה להגיע להבנה שזו הזדמנות מצוינת להשמיד את הגרעין האיראני, שווה את המחיר לדעתי ללא היסוס. אבל יש פה שתי בעיות. האחת, ארה"ב בתוך מסע בחירות, ויש פה בעיה קשה מאוד של אמון, הוא לא מאמין לנתניהו", טען.

"ישראל לא צריכה לפתוח זירת לחימה שלישית"

בהמשך, התייחס זיו עוד לאפשרות של פתיחת זירת לחימה נוספת, ואמר כי כתוצאה מהכישלון האיראני הדי מוחלט, יש לישראל מספיק גמישות בשביל לא להיכנס ולפתוח זירה שלישית. "עם זאת", אמר, "יש לישראל את הזכות להגיב על הדבר הזה, כי זו באמת הפרה בוטה, הכרזת מלחמה מצד האיראנים. אבל הכישלון הדי מוחלט של המתקפה האיראנית הוא נקודה שישראל יכולה להחזיק אצלה את ההדק, היא לא חייבת להשתמש בו".

חיל האוויר מתכונן למתקפה

חיל האוויר מתכונן למתקפה האיראנית, צילום: דובר צה"ל

"דוקטרינת בן גביר של בריונות לא הוכיחה כלום"

"אנחנו חצי שנה במלחמה עם שתי זירות שאנחנו לא רואים את הסוף, הממשלה הזו לא מצליחה לראות את היציאה. לפתוח זירה שלישית, במורכבות הזו, זו החלטה שלדעתי לא נכונה", טען זיו. "דוקטרינת בן גביר של בריונות לא הוכיחה עד עכשיו בשום מקום כלום. לא ראיתי שבן גביר הצליח להפחיד במשהו את הפשע והמשילות".