מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ארדן באו"ם: "כל ארגוני הטרור שתוקפים את ישראל הם זרועות של איראן"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ביקש לכנס דיון מיוחד באו"ם לאחר מתקפת איראן: "המסכות הוסרו, וזה גם הזמן להסיר את הכפפות. אנו מוקפים על ידי בנות חסותה של איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 08:21 ז בניסן התשפד

ארדן באו"ם: "כל ארגוני הטרור שתוקפים את ישראל הם זרועות של איראן"
השגריר ארדן באו"ם, צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

לאחר מתקפת איראן על ישראל במוצאי השבת האחרונה, ביקש שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן כי מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון דחוף בעניין המתקפה. "המסכות הוסרו, וזה גם הזמן להסיר את הכפפות. אנו מוקפים על ידי בנות חסותה של איראן, המלחמה בעזה התרחבה הרבה מעבר לישראל והחמאס. כל ארגוני הטרור שתוקפים את ישראל הם הזרועות של אותו תמנון שיעי, התמנון האיראני", אמר בתקיפות בדיון.

המתקפה האיראנית, אנשים ביקשו להגיד תהילים

המתקפה האיראנית, צילום: Wisam Hashlamoun,FLASH 90

השגריר ארדן: "העולם חזה בהסלמה שמוכיחה מה קורה כשלא נשמעים לאזהרות"

עוד הדגיש ארדן, את משמעות האיום האיראני: "מאז שהתחלתי את תפקידי, צלצלתי בפעמונים בכל הנוגע לאיראן בכל נאום שנשאתי פה. הבהרתי שמטרותיה לשליטה עולמית חייבות להיבלם לפני שזה יביא את העולם לנקודת אל חזור, מלחמה אזורית שיכולה להתדרדר למלחמה עולמית. לצערי, לא ננקטה כל פעולה. אתמול בלילה, העולם חזה בהסלמה חסרת תקדים שמוכיחה מה קורה כשלא נשמעים לאזהרות".

בהמשך נאומו הקרין ארדן בפני המועצה וידאו המתעד יירוט של טילים איראניים מעל הר הבית, ואמר כי עבור איראן, חיסולה של מדינת ישראל והבערת האזור כולו חשובים יותר מהגנה על המקומות הקדושים לאסלאם. לדבריו: "משטר האייתולות, במזימתו לכפות הגמוניה שיעית גלובלית דרך גרורותיו, תקף אפילו את סעודיה ואיחוד האמירויות וכל מי שהווה בעיניהם מכשול".

חזרת הטייסים לאחר משימת היירוט

חזרת הטייסים לאחר משימת היירוט, צילום: דובר צה"ל

"הכירו במשמרות המהפכה של איראן כארגון טרור"

"ישראל שומרת לעצמה את הזכות הצודקת לנקוט בפעולת גמול", אמר, והמשיך בנחרצות: "הכירו במשמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. עכשיו זה הזמן לעבור לפעולה. לא בשביל טובתה של ישראל, אלא לטובת העולם כולו. עצרו את איראן היום".