מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

260 שעות עבודות שירות: גזר הדין של בנצי גופשטיין

אחרי עשור של משפט שמתנהל מול יו"ר ארגון להב"ה, בית משפט השלום הכריע היום כי בעקבות הכרעת השופטת, בה נקבע כי גופשטיין הסית לגזענות הוא יתן 260 שעות לתועלת הציבור ו4 חודשי מאסר על תנאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/24 16:35 ו בניסן התשפד

260 שעות עבודות שירות: גזר הדין של בנצי גופשטיין
בנצי גופשטיין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהורשע בינואר האחרון בהסתה לגזענות, בית משפט השלום גזר על יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין 260 שעות לתועלת הציבור ומאסר על תנאי של 4 חודשים למשך 3 שנים על הסתה לגזענות. גופשטיין הגיב לגזר הדין: "אני שמח שההר הגדול אפילו עכברון לא הוליד. יותר מעשר שנים שהפרקליטות והרפורמים רודפים אותי בחקירות, מעצרים ובסוף שעות לתועלת הציבור, שום דבר ממה שהפרקליטות ביקשה".

זוכה מהסתה לטרור אך הואשם בהסתה לגזענות

בינואר האחרון השופטת סיגל אלבו הכריעה בדינו של גופשטיין, שהואשם ב-4 סעיפים שונים של הסתה. לפי פסק הדין, גופשטיין זוכה מעבירות של הסתה לאלימות המיוחסות לו באישומים הראשון, השני והשלישי, וכן מן העבירה של הסתה לטרור המיוחסת לו באישום החמישי, אך הרשיע אותו בעבירה של הסתה לגזענות בהתאם לאישום הרביעי.

בית המשפט זיכה את הנאשם מעבירות של הסתה לאלימות המיוחסות לו באישומים הראשון, השני והשלישי, וכן מן העבירה של הסתה לטרור המיוחסת לו באישום החמישי, והרשיע אותו בעבירה של הסתה לגזענות בהתאם לאישום הרביעי.