בזמן שישראל עסוקה באיראן: נפלה עסקת החטופים

משרד ראש הממשלה הודיעה בשם המוסד כי המתווכות קיבלו מארגון הטרור תשובה שלילית רשמית בנוגע להצעה לעסקה חדשה. המוסד: "סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/24 08:05 ו בניסן התשפד

בזמן שישראל עסוקה באיראן: נפלה עסקת החטופים
סינוואר, נתניהו וביידן, העסקה נפלה., צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

בעוד ישראל התמודדה הלילה (א') עם המתקפה האיראנית על ישראל שכללה מאות טילים וכטבמי"ם, בזירה הדרומית חמאס הודיעה כי הוא מסרב לקבל את הצעת המתווכות לעסקת חטופים הומניטרית, כך הודיעה הבוקר המוסד.

"סינוואר אינו רוצה בעסקה"

משרד ראש הממשלה הודיע בשם המוסד כי בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר - חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות. "דחיית הצעת 3 המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור, ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

הדרישה הישראלית מחמאס

בשבוע שעבר דווח כי במהלך שיחות המשא ומתן, התעקשו בישראל כי בשלב ראשון ישוחררו 40 חטופים, זאת בתמורה ל-42 ימי הפסקת אש. חמאס השיב לישראל כי אין ברשותו 40 חטופים חיים שעונים להגדרה של מעל גיל 50 ומתחת 19.