מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הנפגעים, התגובות והישיבה הלילית: 330 טילים וכטבמי"ם נורו לישראל - 99% יורטו

איראן שיגרה 185 כטב"מים, 110 טילי קרקע-קרקע, 36 טילי שיוט לעבר ישראל. רוב מוחלט של האיומים יורט בידי צה"ל מחוץ לגבולות המדינה | 31 נפגעי חרדה, ילדה בת 7 נפצעה קשה, פגיעה בבסיס חיל האוויר בדרום | גלנט: "את הגל המשמעותי ביותר בלמנו בהצלחה רבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/24 07:44 ו בניסן התשפד | עודכן בתאריך 14/04/24 09:37

הנפגעים, התגובות והישיבה הלילית: 330 טילים וכטבמי"ם נורו לישראל - 99% יורטו
יירוטים, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

במהלך המתקפה האיראנית על ישראל הלילה (א') נורו מעל 300 כטבמי"ם וטילים לעבר המדינה כאשר הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראןיורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל. בין היתר האיומים יורטו בידי מערכות חץ, כיפת ברזל, מטוסי חיל האוויר ובסיוע מדינות ידידותיות באיזור וארצות הברית. זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית. בתוך כך, הבוקר נרשמה תגובה איראנית למתקפה ומפקד משמרות המהפכה האיראנים, חוסיין סלאמי אמר: "אם ישראל תתקוף את האינטרסים האזרחים שלנו מכל נקודה שהיא נבצע נגדם מתקפת נגד נוספת".

הנפגעים

בהמשך לאזעקות שנשמעו הלילה ברחבי הארץ: החובשים והפאראמדיקים של מד"א הוזנקו לטפל בכ-31 בני אדם שלקו בחרדה או נחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן. ילדה בת 7 נפצעה קשה בפזורה הבדואית בנגב. בבית החולים סורוקה דיווחו על 12 נפגעים שהגיעו לבית החולים, 8 נפגעים במצב קל, חלקם נפגעו מרסיסים וחלקם תוך כדי ריצה למרחבים מוגנים, ו - 3 נפגעי חרדה.

הערכות המצב

במהלך שעות הלילה המאוחרות הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, ראש אמ"ץ וראש אמ"ן במסגרתה הוצגה פעילות ההגנה וההתקפה בשעות האחרונות והתוכניות להמשך.

ראש הממשלה בקבינט הבטחוני

ראש הממשלה בקבינט הבטחוני, צילום: ללא

מוקדם יותר נערכו ישיבות קבינט המלחמה והקבינט המדיני בטחוני במטרה להתכונן לתגובת ישראל למתקפה האיראני. שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין השלישי שוחח היום עם שר ההגנה הישראלי יואב גלנט כדי לדון באיומים אזוריים דחופים וחזר על התמיכה הבלתי מעורערת של ארה"ב בהגנת ישראל. השר אוסטין הבהיר כי ישראל יכולה לסמוך על תמיכה מלאה של ארה"ב כדי להגן על ישראל מפני כל התקפות של איראן ושלוחותיה האזוריות.

הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, הלילה

הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר, הלילה צילום: דובר צה"ל

התגובות

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר (א') בתום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון: "סיימתי כעת חיתוך מצב עם צמרת צה"ל. מדינת ישראל עמדה הלילה בהתקפה של מאות טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, צה"ל בלם את ההתקפה בצורה מרשימה.

גלנט הוסיף: "יחד עם השותפים האמריקנים והאחרים הצלחנו להביא לפגיעה מועטת ביותר בשטח מדינת ישראל, הישג מרשים ביותר שנעשה בהצטיינות על ידי צה"ל, המערכה עדיין לא הסתיימה, אנחנו צריכים להיות עירניים וקשובים להנחיות צה"ל, להוראות פיקוד העורף ולהיערך לכל תרחיש, יחד עם זאת - את הגל המשמעותי ביותר בלמנו, ועשינו זאת בהצלחה גדולה".

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן פנה הלילה במכתב דחוף לנשיאת מועצת הבטחון של האו"ם ודרש את כינוסה הדחוף של המועצה. השגריר ארדן דרש כי המועצה תגנה באופן חד משמעי את התקיפה של איראן על ישראל ותכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. לדברי השגריר ארדן: "התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי. איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת".