מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השרים זועמים על רצח הנער בבנימין - בן גביר: "להעביר חוק עונש מוות למחבלים"

אישי ציבור רבים הגיבו על מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר שנרצח על רקע לאומני. השר בני גנץ: "אסור לקחת את החוק לידיים" | השר בן גביר: "לחזור לסיכולים הממוקדים ערב ערב גם ביו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/24 20:35 ה בניסן התשפד

השרים זועמים על רצח הנער בבנימין - בן גביר: "להעביר חוק עונש מוות למחבלים"
בנימין אחימאיר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

במהלך השבת אותרה גופתו של בנימין אחימאיר, הנער בן ה-14 שנעדר החל מאתמול בשעות הבוקר, ונרצח בפיגוע טרור. שרים, חברי כנסת ואישים רבים הגיבו על הרצח. יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, כתב בחשבון ה-X שלו: "הרצח המזעזע של בנימין אחימאיר, רק בן 14, כואב וקורע את הלב. אני מבקש למסור תנחומים למשפחתו".

בני גנץ

בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד אמר: "כוחות הביטחון ירדפו את הרוצח ואת כל מי שסייע למעשה הטרור הנפשע. אני קורא לכולם לאפשר לצה"ל ולכל הכוחות לבצע את משימתם. אסור לקחת את החוק לידיים. נרדוף את המרצחים, נתפוס אותם, ונמשיך להיות חזקים ונחושים יותר מכל טרוריסט שפל".

ישראל גנץ: "ניסיון של ערביי האזור בהובלת הרשות הפלסטינית לגרש אותנו מהאזור"

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, מסר: "כל חטאו של בנימין הוא היותו יהודי שיצא למשימת התנדבות וביקש לרעות צאן. הרצח האכזרי מזעזע את כולנו והוא ניסיון של ערביי האזור בהובלת הרשות הפלסטינית לגרש אותנו מהאזור. הם באו לרצוח את בנימין במטרה לסלק את החוות ואנשיהם ששומרים על אדמות המדינה, על היישובים שלנו ועל כל מרכז הארץ".

ישראל גנץ |

ישראל גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר בן גביר: "להעביר את חוק עונש מוות למחבלים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: "הירצחו של הנער הקדוש בנימין אחימאיר הי"ד הוא עוד הוכחה נוספת שעם המחבלים ותומכיהם אין פשרות, אין משאים ומתנים. אלא רק להרוג אותם, לחזור לסיכולים הממוקדים ערב ערב גם ביו"ש, להעביר את חוק עונש מוות למחבלים, לסגור כפרים ביו"ש, ולמנוע מהם לנוע בכבישים בצירים וסמוך ליישובים ולחוות. הזכות לחיות גוברת על חופש התנועה וההומניות המזויפת".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הנשיא הרצוג: "אסור לאף אחד להפר את החוק ולנהוג באלימות"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב אף הוא לאירוע הקשה ואמר: "ליבנו דואב בכאב על הירצחו של בנימין אחימאיר ז"ל, רק בן 14, שחייו נגדעו ע"י בני עוולה. בשעה קשה זו אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, אוהביו ואהוביו. אני מבקש לחזק את כוחות הביטחון הפועלים בנחישות בהגנה על אזרחי ישראל ובמיוחד בימים ולילות מתוחים אלו ובתנאים מורכבים מאד".

הרצוג

הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרצוג התייחס גם לעימותים שפרצו בין מתיישבים לפלסטינים: "על אף שהלב דואב ועל אף הכאב והכעס אסור לאף אחד להפר את החוק ולנהוג באלימות. צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל שחוקרים את האירוע יגיעו אל הרוצחים המתועבים בהקדם כפי שהם מוכיחים פעם אחר פעם והם ייענשו במלוא החומרה".