מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: "איראן מממנת טרור, אם תתקוף - תישא בהשלכות"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הצהרה מיוחדת לתקשורת הזרה על רקע ההתחממות הביטחונית מול איראן: "איראן תומכת בארגון הטרור חמאס שפתח במלחמה הזאת ב-7 באוקטובר"

אביה גלס אביה גלס, חדשות כיפה 13/04/24 20:22 ה בניסן התשפד

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: "איראן מממנת טרור, אם תתקוף - תישא בהשלכות"
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

על רקע המלחמה וההיתכנות לפתיחת זירות נוספות של לחימה, בין היתר עם איראן, נשא היום (שבת) דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הצהרה לתקשורת הזרה בשפה האנגלית. "איראן מממנת, מכשירה ומחמשת שלוחות טרור ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו", אמר.

דובר צה"ל: "איראן תומכת בארגון הטרור חמאס"

במהלך דבריו, האשים הגרי את איראן בחלק שלה במלחמה: "איראן תומכת בארגון הטרור חמאס שפתח במלחמה הזאת ב-7 באוקטובר. איראן תומכת בחיזבאללה שהרחיב את המלחמה ב-8 באוקטובר, ומאז איראן, שתומכת במיליציות בעיראק וסוריה ובחותים בתימן, הרחיבו את המלחמה לסכסוך עולמי".

עוד הוסיף, כי איראן היא המממנת הגדולה ביותר של טרור בעולם. לדבריו, רשת הטרור שלאיראן לא רק מאיימת על אזרחי ישראל, עזה, לבנון וסוריה, אלא המשטר באיראן מתדלק את המלחמה באוקראינה ומחוצה לה.

איראן תתקוף?

איראן תתקוף?, צילום: Mohasseyn,Shutterstock

"איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר"

"איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר", איים, והמשיך: "מדינת ישראל נמצאת בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות להגן על המדינה מפני תוקפנות איראנית נוספת. אנחנו גם מוכנים להגיב. צבא ההגנה לישראל ערוך לכל התרחישים וינקוט את הצעדים הנדרשים - יחד עם בעלי בריתנו - כדי להגן על עמנו".