סקר מנדטים כשנתניהו נושף בעורפו: הצניחה המטאורית של גנץ

סקר המנדטים החדש של "מעריב" מנבא מגמה שחורה ביותר לשר בני גנץ. בשבועות האחרונים מפלגתו צנחה ביותר מעשרה מנדטים בסקרים, בעוד הליכוד מתחזק לאיטו. במקביל, ליברמן צובר קולות וסמוטריץ' עדיין לא מצליח לעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/24 14:41 ד בניסן התשפד

כשנתניהו נושף בעורפו: הצניחה המטאורית של גנץ
גנץ ונתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

בתחילתה של המלחמה הסקרים ניבאו טובות לראש סיעת המחנה הממלכתי, בני גנץ. לפי הסקרים, גנץ היה אמור לקבל 40 מנדטים ויותר. אלא שאז דברים החלו להשתבש. המלחמה התמשכה והתארכה, סער נטש, ועל גנץ הופעלו לחצים מכל הכיוונים לגבי הישארותו בממשלה. הבוקר (ו') פרסמו מעריב סקר מנדטים חדש שממחיש את מגמת הצניחה של גנץ ומפלגתו.

גנץ צונח, ליברמן נוסק וסמוטריץ' בחוץ

הסקר, שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, זוקף 30 מנדטים לזכותו של גנץ כשממש מאחוריו נמצא נתניהו עם 19 מנדטים לליכוד. אך גם לפיד לא מפגר הרבה מאחור ורושם 15 מנדטים למפלגת יש עתיד.

במקביל לכך, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה לנסוק ומקבלת 12 מנדטים בסקר. עוצמה יהודית שומרת על מקומה עם 10 מנדטים, ש"ס עם 9 ויהדות התורה עם 7 מנדטים. חד"ש-תע"ל ורע"מ מקבלות חמישה מנדטים כל אחת, ומרצ ותקווה חדשה של סער מקבלות ארבעה. סמוטריץ' והציונות הדתית נשארות שוב מתחת לאחוז החסימה יחד עם העבודה ובל"ד.