חוליית הטרור תכננה לחטוף חייל ולבצע פיגוע בנתב"ג - ונעצרה באמצע משחק כדורגל

הותר לפרסום: תיעוד של לוחמי יואב במחוז הדרומי בפעילות מעצרים בהכוונת השב"כ שחשפה תשתית טרור המורכבת מערבים ישראלים ותושבי יהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 20:28 ג בניסן התשפד

חוליית הטרור תכננה לחטוף חייל ולבצע פיגוע בנתב"ג - ונעצרה באמצע משחק כדורגל
המעצר במהלך המשחק, צילום: דוברות המשטרה, צילום מסך

בחמישי שעבר פורסם כי בחודשים האחרונים נעצרו על ידי המשטרה, שב"כ וצה"ל 11 חשודים בניהם 7 ישראלים תושבי רהט, לוד ועירון. במסגרת חקירתם ביחידה המרכזית של מרחב הנגב במחוז הדרומי והשב"כ עלה כי חברי התשתית תכננו פעילות טרור בשטחי ישראל. בין היתר, התכוונו לבצע פיגוע כנגד בסיסי צה"ל ומתקנים מאובטחים, בהם: שדה התעופה בן גוריון ובקרית הממשלה בירושלים.

עצירת סעיד אבו לבן צילום: דוברות המשטרה

מעצר במגרש כדורגל

בתיעוד שנחשף ממצלמות הגוף והקסדה של לוחמי יחידת יואב במחוז הדרום, השוטרים עוצרים 3 חשודים תושבי רהט בשלושה מוקדים שונים. במוקד הראשון לוחמי יחידת יואב מקבלים אינדיקציה מהשב"כ ועוצרים בסמוך למחלף להבים את וייסאם סוויטי. במוקד השני בפשיטה של לוחמי יחידת יואב בביתו של חמזה עית ברהט. ובמוקד השלישי במידע מדויק של השב"כ לוחמי יחידת יואב של המחוז הדרומי פושטים בערב על מגרש כדורגל בלהבים ועוצרים את סועד אבו לבן.

חברי התשתית רצו להתנקש בבן גביר

חברי התשתית תכננו לבצע פיגוע בקרית ארבע ובמסגרת זו אף עלתה כוונה לרצוח את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, באמצעות השגת טיל RPG לטובת ביצוע הפיגוע. עוד עלו כוונות לביצוע חטיפה של חיילי צה"ל.

כזכור, במהלך החודש האחרון, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נגד חוליית מחבלים, בחשד לכוונתם לבצע פיגועים במתווה של הנחת מטען חבלה וירי מנשק חם, והשתייכות לארגון הטרור דאעש. בהכוונת שב"כ, לפני כחודש עצרו הבלשים שלושה מחבלים, בשנות ה-20 לחייהם תושבי מזרח ירושלים.