חובה בשבת: 3 טיפים שיעזרו לכם להביס את כולם בקטאן

בכל שבת קיץ מגיע השלב בו משחק הקופסה "קטאן" נשלף מארון המשחקים והמוחות מתחילים לפעול. אם נמאס לכם להפסיד בכל פעם לאחים או לחברים, הנה שלושה טיפים שכדאי לכם להכיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 18:02 ג בניסן התשפד

חובה בשבת: 3 טיפים שיעזרו לכם להביס את כולם בקטאן
קטאן, צילום: shutterstock

לפני שבועיים מדינת ישראל עברה לשעון קיץ, מה שמשפיע באופן ישיר על ציבור שומרי השבת. מי לא מכיר את התחושה הזאת בשבת קיץ, כשקמים משנ"צ ומגלים שעדיין נותרו חמש שעות לצאת השבת, והשעון מסרב לזוז. זה בדיוק השלב שבו מוציאים את הקטאן ונכנסים לתחרות מותחת שמסתיימת רק כשהגיע זמן ערבית. אם נמאס לכם להפסיד בכל פעם לאח המחונן, הנה שלושה טיפים שאתם חייבים לדעת על המשחק הכי פופולרי של שבת.

3 טיפים לכל שחקן שרוצה לנצח בקטאן

1. הדבר הכי חשוב בקטאן הוא המיקום ההתחלתי שבו אתם מניחים את היישובים שלכם בתחילת המשחק, עוד לפני התור הראשון. שימו לב שאתם מניחים את היישובים שלכם על מספרים טובים - ככל שהמספר יותר קרוב לשבע הוא יותר טוב - ושיש לכם כמה שיותר סוגים של משאבים. לפי המקומות שבהם התמקמתם, תתכננו את האסטרטגיה של המשחק שלכם - אם התמקמתם ליד הרבה עצים ולבנים, שימו לכם למטרה להשיג את קלף "הדרך הארוכה ביותר"; אם יש לכם יותר ברזל, כבשה וחיטה, תעדיפו לכוון לבניית כמה שיותר ערים וקניית קלפי פיתוח.

2. שחקנים רבים נוטים לנסות להתרחב כבר בתחילת המשחק ולבנות עוד יישובים. אם עקבתם אחרי הטיפ הראשון ותפסתם את המקום הכי טוב שישרת את האסטרטגיה שלכם - עדיף לכם לקבל ממנו כפול, כלומר להפוך את היישוב לעיר, ולא לבנות יישוב במקום חדש שבו כנראה תקבלו פחות. בהמשך המשחק תוכלו לבנות יישובים נוספים.

3. נסו לחתור לכך שיהיה לכם נמל, לפחות של שלושה משאבים. הרבה פעמים מה שמונע משחקן לנצח הוא מחסור במשאב אחד בסך הכל - כשהשחקנים האחרים יודעים שהוא זקוק לו, ולא יסייעו לו להשיג אותו - והנמל יוכל לפתור לכם את הבעיה ולהוביל אתכם לניצחון.