מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אולמרט נגד חיסול נכדיו של הנייה: "מטריד אותי מאוד"

ראש הממשלה לשעבר מתח ביקורת על הרג נכדיו של מנהיג החמאס וקרא להפסקת המלחמה: "האפשרות להיכנס לרפיח היא הרת סכנות - יתכן ולא נצליח להשיב את החטופים בחיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 14:36 ג בניסן התשפד

אולמרט נגד חיסול נכדיו של הנייה: "מטריד אותי מאוד"
אהוד אולמרט, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יצא היום (ה') בריאיון לגלי צה"ל נגד הרג נכדיו של מנהיג החמאס איסמעיל הנייה ואמר: "הרג הנכדים מטריד אותי מאוד, כבר עכשיו אנחנו מצטיירים באופן מאוד לא טוב מכל בחינה שהיא. חייבת להיות בדיקה, במידה והם נהרגו זה דבר שמאוד לא נכון היה לעשות את זה". עם זאת, באשר לבניו של הנייה אמר אולמרט: "היעד לגיטימי אבל מן הראוי שדרג בכיר היה מאשר את זה".

אולמרט: אי אפשר לטהר את רפיח - סכנה גדולה ליחסים עם מצריים

בהמשך הריאיון ראש הממשלה לשעבר מתח ביקורת על החלטתו של נתניהו להמשיך את המלחמה בחמאס: "הדרך שבה המהלך הצבאי מנוהל - לא טובה. אם היינו עוצרים לפני חודשים ומשחררים את החטופים זה היה הרבה יותר נכון. אי אפשר לטהר את רפיח, יש סכנה גדולה ליחסים עם מצרים - שהיא שותפה אסטרטגית כמו ארה"ב".

אולמרט: "צריך להפסיק את המלחמה"

אולמרט קרא בסיום הריאיון להפסקת המלחמה: "צריך להפסיק את המלחמה. היה צריך לעשות את זה לפני שלושה-ארבעה חודשים, אני מצר שלא אמרתי את זה אז. האפשרות להיכנס לרפיח היא הרת סכנות - יתכן ולא נצליח להשיב את החטופים בחיים".