מכה לממשלה: היועמ"שית מסרבת לבקשה בבג"ץ הגיוס

לקראת הדיונים בבג"ץ על גיוס תלמידי הישיבות החרדיות, ביקשו בממשלה מהיוע"משית מיארה שמתנגדת לפטור מגיוס לקבל ייצוג עצמאי בבג"ץ - היועמ"שית מסרבת כרגע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/04/24 14:22 ג בניסן התשפד

מכה לממשלה: היועמ"שית מסרבת לבקשה בבג"ץ הגיוס
לוין ובהרב מיארה, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Marc Israel Sellem/POOL

לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ על פטור בחורי הישיבות החרדים משירות צבאי, ביקשו בממשלה מהיועצת המשפטית גלי בהרב מיארה לקבל ייצוג נפרד על ידי עורך דין מטעמם, על מנת להימנע ממבוכה כאשר תציג היועמ"שית את עמדתה בנושא גיוס חרדים שידועה כניצית יותר מעמדת הקואליציה.

הממשלה טענה כי מיארה לא מייצגת את עמדתה, מיארה מתכוונת לסרב לבקשה והודיע היום כי, "מתן אישור לממשלה או לחבריה לייצוג משפטי נפרד, הוא חריג...לא ברור ביחס לאיזו עמדה ממשלתית מבוקש מתן אישור לייצוג נפרד, וממילא לא ברור על סמך מה כתבתם כי "אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי בין עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעמדת הממשלה הן בסוגיית הגיוס והן בסוגיית התמיכות".

השר מש"ס קרא לגיוס חרדים - במפלגה התנערו

השר ארבל, "מוסרית אי אפשר להמשיך ככה"

השר ארבל, "מוסרית אי אפשר להמשיך ככה", צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מוקדם יותר היום פורסם קטע מפודקאסט בו קרא השר משה ארבל לגיוס בחורים חרדים שאינם לומדים תורה, "הציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה. בשנה יש 1500 ברי גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל".

ש"ס מסרה בתגובה מרומזת לדברי ארבל: "נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות הק', מופקד אך ורק בידי מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א ומנוהל ע"י יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגו למו"מ הרב אריאל אטיאס. נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא כלל. עמדתה של ש"ס מוצגת אך ורק בכלים הרשמיים של תנועת ש"ס".