מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי הפסקה של חודשים: שוב חסימות במעבר ניצנה

בני משפחות חטופים ועשרות פעילי תנועת צו 9 חוסמים במעבר ניצנה את משאיות הסיוע. כוחות משטרה ומג"ב פועלים לפינוי בני המשפחות והפעילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 13:55 ג בניסן התשפד

אחרי הפסקה של חודשים: שוב חסימות במעבר ניצנה
צו 9 חוסמים את כרם שלום, ינואר 2023, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

אחרי חודשיים של הפסקה, מעבר ניצנה נחסם היום (ה') לתנועת משאיות, זאת לאחר שבני משפחות חטופים ופעילי צו 9 הגיעו בשעות הבוקר למקום. בחסימה משתתפות בין היתר אחיניותיה של מיה גורן ז"ל, הגננת של קיבוץ ניר עוז שנחטפה לרצועת עזה ונרצחה בשבי.

האחות השכולה: "אמרו לי: אל תדאגי, אם יקרה דבר כזה כל המדינה תרעד"

נגה, אחייניתה של מיה גורן ז"ל שגופתה נחטפה לעזה, אמרה: "אני נגה, גם אני מקיבוץ ניר עוז, מחכה למשפחה וחברים שיחזרו מהשבי, ויש גם עוד כמה שלא שרדו את הטבח. בתחילת המלחמה כששאלו אותי איך אני מרגישה אמרתי שאני הכי מפחדת שהכל יחזור להיות כמו שהוא היה ואני מפחדת שלא נצליח לנהל את המלחמה כמו שצריך. אמרו לי: אל תדאגי, אם יקרה דבר כזה כל המדינה תרעד".

היא הוסיפה: "אני מחכה שתבואו ותעזרו לנו להרעיד כי כנראה אנשים לא מבינים שאם לא נטפל במלחמה הזאת כמו שצריך לא יהיה כאן בן אדם אחד במדינה שיהיה בטוח מפני התעצמות של ארגוני טרור וחלילה טבח בשנים הבאות".

החסימות עבור למעבר ניצנה אחרי שמעבר כרם שלום הוכרז כשטח צבאי סגור

כזכור, חסימת המשאיות לעזה החלה לפני כשלושה חודשים במעבר כרם שלום ונמשכה ברציפות במשך שבועות. לאחר צו של אלוף פיקוד דרום שקבע כי שטח מעבר כרם שלום יהיה שטח צבאי סגור ואסור בכניסת אזרחים, המפגינים מצאו פתרון והגיעו למעבר ניצנה אך מאוחר יותר גם עליו הוטל צו שטח צבאי סגור.