הסערה הבאה של ראש אמ"ן? בניגוד לרמטכ"ל - חליוה התייעץ עם עורכת דין

בניגוד לרמטכ"ל ולאלוף פיקוד הדרום, ראש אמ"ן מימש את האפשרות ונפגש עם עורכת דין, זאת לקראת תחילת התחקירים על מחדלי ה-7 באוקטובר. לאחרונה גוייסו כמה פרקליטי צמרת למילואים בהליך חשאי על מנת לתת שירות משפטי לקציני צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 10:45 ג בניסן התשפד

הסערה הבאה של ראש אמ"ן? בניגוד לרמטכ"ל - חליוה התייעץ עם עורכת דין
אלוף אהרון חליוה, התייעץ עם עורכת דין, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

השבוע נחשף כי בצה"ל גייסו בהליך חשאי שורת פרקליטי צמרת לטובת מתן שירותי ייעוץ לקציני צה"ל הבכירים וזאת ברקע ועדת החקירה והתחקורים בנוגע למחדלי צה"ל בשבת השחורה. ב"כאן 11" פורסם כי בניגוד לרמטכ"ל הלוי ואלוף פיקוד הדרום פינקלמן שלא התייעצו עם עורכי דין, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, מי שרבים רואים בו את אחד האחראיים המרכזיים למחדל, בחר לממש את זכותו ונפגש עם עורכת דין.

כאמור, בכירים בצה"ל ממשיכים בהיערכות לקראת ועדת החקירה שתקום למחדלי השבעה באוקטובר, והסנגוריה הצבאית גייסה פרקליטים בכירים שצפויים לייצג את הקצינים ובניהם גם אלופים בצה"ל. במסגרת ההיערכות, פגישות בין קצינים בכירים לעורכי דין נערכו בחשאי בשעות לילה מאוחרות במשרדי הסנגוריה הצבאית ובמשרדיהם הפרטיים של עורכי הדין, כך פרסם הכתב אבישי גרינצייג.

 מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, בהערכת מצב ברצועה

האלוף ירון פינקלמן,בחר שלא להתייעץ עם עו"ד, צילום: דובר צה"ל

פרקליטי הצמרת שגוייסו למילואים

בין הפרקליטים שגויסו למילואים: עפר בר טל, ז'אק חן, אייל רוזובסקי, יוסי בנקל, דן אלדד, רועי בלכר, עודד סבוראי. על עורכי הדין חלה חובה לחיסיון מקצועי, ונאסר עליהם לגלות את מי הם מייצגים ואת עצם העובדה שגויסו למילואים לטובת משימה זו.