בניגוד למכתב הרבנים השר ארבל מציע לגייס 1,500 נערים חרדים: "חייבים להיות חלק"

שר הפנים משה ארבל דיבר בפודקאסט של "הרבעון הרביעי" ובניגוד למכתב הרבנים של ש"ס, אמר כי הציבור החרדי חייב לשאת בנטל הגיוס. ארבל סין כ-1,500 ברי גיוס בציבור החרדי ויצא נגד המוסדות לנוער חרדי נשר: "אין הצדקה בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/24 10:00 ג בניסן התשפד

השר ארבל מציע לגייס 1,500 נערים חרדים: "חייבים להיות חלק"
השר ארבל, "מוסרית אי אפשר להמשיך ככה", צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע הדיון הקרב בבג"ץ הגיוס ומכתב רבני ש"ס שדרשו פטור מוחלט מגיוס לכלל הנוער החרדי, מביע השר משה ארבל, בעצמו חבר ש"ס, דעה שונה וקובע כי הציבור החרדי חייב לשאת בנטל. השר התארח בפודקאסט של תנועת "הרבעון הרביעי" ואמר כי "המציאות אחרי ה-7 באוקטובר היא מציאות שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה".

השר ארבל מסמן: צריך לגייס 1,500 חרדים

השר ארבל פנה גם לפסים מעשיים וטען כי יש אפשרות לגייס כ-1,500 בחורים חרדיים מדי שנה. "בשנה יש 1500 ברי גיוס" אמר ארבל, "הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו - אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

המהפך ביחס לתנועה הקיבוצית

ארבל גם הכה על חטא על יחסו לתנועה הקיבוצית בעבר ואמר: "התנועה הקיבוצית שעתרתי נגדה בפתיחת שערי האסי, פתאום גיליתי תנועה קיבוצית בתפארתה של ערבות הדדית. גם אם הייתי מספר לעצמי לא הייתי מאמין למה שאני רואה בעיניים".