מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גורם אמריקני: אם איראן תתקוף - לא שוללים מתקפת נקם

גורם אמריקני מסר לאל ג'זירה כי בכוונת ארה"ב לסייע לישראל ביירוט טילים וכטב"מים אם תותקף בידי איראן או שלוחיה | "לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל" | מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב יגיע לישראל לשיחות היערכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/24 23:36 ב בניסן התשפד

גורם אמריקני: אם איראן תתקוף - לא שוללים מתקפת נקם
גלנט בהערכת מצב מבצעית על הסוגיה האיראנית, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בצל החשש מתקיפה איראנית נרחבת נגד ישראל והדיווחים על הערכות גורמי המודיעין כי מתקפה כזו צפויה להתרחש בקרוב, גורם אמריקני מסר הערב (ד') לרשת אל ג'זירה כי: "הצהרותיו של הנשיא ביידן לגבי הגנה על ישראל מפני איראן לא הגיעו בחלל ריק. ארה"ב תסייע לישראל אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה".

"לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל"

עוד הוסיף הגורם כי בכוונת ארה"ב לסייע לישראל ביירוט טילים וכטב"מים אם ישוגרו לעברה, ובממשל "לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל - אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה". מוקדם יותר, בסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג" דיווחו הערב מפי "גורמים המכירים את המידע המודיעיני" כי מתקפה נרחבת של טילים או כטב"מים של איראן או אחת משלוחותיה נגד מטרות צבאיות וממשלתיות בישראל "נמצאת בפתח".

מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב ייפגש עם גלנט והרמטכ"ל

בתוך כך, במסגרת ההיערכות למתקפה אפשרית של איראן, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל אריק קורילה צפוי להגיע מחר לישראל לשיחות תיאום בנושא, כך לפי הכתב ברק רביד. קורילה ייפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם שר הביטחון גלנט והשלושה ידונו בהיערכות המשותפת לקראת מתקפה אפשרית שעושיה להתבצע באמצעות טילים בליסטיים, כטב"מים או טילי שיוט על ידי איראן או שלוחיה.

דיווח: "מתקפה איראנית כבר בימים הקרובים"

לפי אותם גורמים, במודיעין הישראלי והאמריקאי מעריכים כי התקיפה עשויה להתבצע באמצעות טילים מדויקים וייתכן שהיא תצא לפועל כבר בימים הקרובים. עוד נטען בדיווח כי כי בעלי בריתה המערביים של ישראל עדכנו אותה במידע מודיעיני לפיו המתקפה תתמקד במתקנים צבאיים ואילו מתקנים אזרחיים לא יהיו במוקד התקיפה. לדברי הגורמים ארה"ב מסייעת לישראל בתכנון ושיתוף של ההיערכות המודיעינית לתקיפה.