המהלך שמקדמת הממשלה: "הגדלה בהיקף נרחב של כמות העובדים הזרים בישראל"

נתניהו הנחה להביא החלטת ממשלה להגדלת כמות העובדים הזרים בישראל כבר בשבוע הבא. ההחלטה תקבע את היקף העובדים בישראל ותייצר מנגנון מיוחד למקרים של אבטלה חמורה שתשפיע על תעסוקת ישראלים

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/04/24 22:15 ב בניסן התשפד

המהלך שמקדמת הממשלה: "הגדלה בהיקף נרחב של כמות העובדים הזרים בישראל"
קטיף, אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ד') דיון בנושא עובדים זרים, בלשכת ראש הממשלה בירושלים ובסיומו הנחה להביא לאישור הממשלה כבר בשבוע הבא את החלטת הממשלה שתקבע את היקף העובדים הזרים בישראל ותקבע מנגנון התאמה במקרים של אבטלה חמורה במשק שתשפיע על תעסוקת ישראלים.

ההחלטה תביא להגדלה בהיקף נרחב של העובדים הזרים בישראל

ההחלטה מגיעה לאחר עבודת מטה אינטנסיבית והיא תאפשר הגדלה בהיקף נרחב של כמות העובדים הזרים בישראל, הפחתת יוקר המחיה, וצמצום משמעותי של הבירוקרטיה והחיכוך בינה לבין המגזר העסקי, תוך שיפור הפיקוח והאכיפה על העסקת עובדים זרים ושמירה על זכויותיהם.

המעסיקים ישלמו פחות על העסקת העובדים הזרים

עוד נקבע כי הממשלה תסמיך ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה להקצות את המכסה בין ענפי המשק השונים לפי הצורך שיעלה ממשרדי הממשלה מגורמי המשק. כמו כן, צפויה הפחתה משמעותית של האגרות ודמי ההיתר שמשלמים המעסיקים בכדי לאשר את העסקתם של העובדים הזרים, מהלך שצפוי להתגלגל אל הצרכן בתחומי הבנייה, החקלאות, התעשייה ועוד.

בחודשיים הקרובים: 6,000 עובדים מהודו יגיעו ברכבת אווירית

בנוסף, הממשלה תקצה משאבים להגברת מערך הפיקוח והאכיפה ולטיפול בהיבטי עובדים זרים, מהלך שיאפשר גם הקלה של הנטל הרגולטורי על המעסיקים. במשרד ראש הממשלה ציינו כי הודות למימון משותף סוכם לפני כשבוע על הגעתם של למעלה מ-6,000 עובדים מהודו במהלך החודשים אפריל ומאי, שיגיעו ב"רכבת אווירית" בעקבות סבסוד טיסות השכר. מדובר במספר הגדול ביותר של עובדים זרים שיגיעו לישראל לענף הבניין בפרק זמן קצר.

משתתפי הדיון הנרחב: שרי האוצר, הפנים והשיכון ועוד שורה של מנכ"לים

בדיון השתתפו שר האוצר, שר הפנים, שר הרווחה, שר הבינוי והשיכון, מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד השיכון, מנכ"ל משרד העבודה, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ"ל משרד החקלאות ומנהל רשות האוכלוסין וההגירה.