מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בלומברג: תקיפה נרחבת של איראן בפתח - כך מעריכים גורמי מודיעין

סוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג" מעריכה בהתבסס על גורמי מודיעין כי מתקפת נרחבת של טילים או כטב"מים של איראן ושלוחותיה על ישראל - בפתח. מתקניים אזרחיים לא יהיו במוקד התקיפה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/04/24 21:51 ב בניסן התשפד

בלומברג: תקיפה נרחבת של איראן בפתח - כך מעריכים גורמי מודיעין
תקיפה ישראלית בצידון, צילום: 27א

סוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג "מדווחת הערב (ד') מפי "גורמים המכירים את המידע המודיעיני" כי מתקפה נרחבת של טילים או כטב"מים של איראן או אחת משלוחותיה נגד מטרות צבאיות וממשלתיות בישראל "נמצאת בפתח". לפי אותם גורמים, במודיעין הישראלי והאמריקאי מעריכים כי התקיפה עשויה להתבצע באמצעות טילים מדויקים וייתכן שהיא תצא לפועל כבר בימים הקרובים.

"המתקפה תתמקד במתקנים צבאיים, מתקנים אזרחיים לא יהיו במוקד"

עוד נטען בדיווח כי כי בעלי בריתה המערביים של ישראל עדכנו אותה במידע מודיעיני לפיו המתקפה תתמקד במתקנים צבאיים ואילו מתקנים אזרחיים לא יהיו במוקד התקיפה. לדברי הגורמים ארה"ב מסייעת לישראל בתכנון ושיתוף של ההיערכות המודיעינית לתקיפה.

ישראל מעכבת את הפעולה ברפיח לאחר המתקפה האיראנית

עוד דווח כי ישראל מסרה לבעלות בריתה שהיא ממתינה למתקפה האירנית לפני שתתחיל מתקפה קרקעית נוספת נגד חמאס ברפיח, אם כי לא ברור באיזו מהירות מבצע זה עשוי להתחיל. הגורמים ציינו כי המתקפה האיראנית לא בהכרח צפויה להגיע מכיוון צפון.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il