מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סגן הרמטכ"ל לשעבר נגד חיסול בניו של הנייה: "הפקרת החטופים"

אלוף במיל' יאיר גולן במתקפה על מקבלי ההחלטות בתגובה לחיסול בניו של הנייה בעזה: "ביצוע פעולות כל כך דרמטיות, ערב עסקה אפשרית לשחרור החטופים, מהווה עוד נדבך חמור בהפקרתם"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/04/24 19:49 ב בניסן התשפד

סגן הרמטכ"ל לשעבר נגד חיסול בניו של הנייה: "הפקרת החטופים"
יאיר גולן , צילום: Tomer Neuberg,Flash90

סגן הרמטכ"ל, אלוף במיל' יאיר גולן, יצא הערב (ד') במתקפה על מקבלי ההחלטות בתגובה לחיסול בניו של הנייה בעזה. בהודעה שהפיץ גולן נכתב: "החיסולים שביצע צה"ל אתמול והיום בסוריה וברצועת עזה, מוצדקים וראויים ככל שיהיו, מצביעים על ליקוי מאורות מדיני בכל הקשור לעיתוי שנבחר. ביצוע פעולות כל כך דרמטיות, ערב עסקה אפשרית לשחרור החטופים, מהווה עוד נדבך חמור בהפקרתם".

שלושה מבניו של הנייה חוסלו בתקיפת רכב

כזכור, מוקדם יותר צה"ל חיסל שלושה מבניו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וכמה מנכדיו. בתקיפת רכב במחנה הפליטים א-שאטי בעיר עזה חוסלו הבנים חאזם, אמיר ומוחמד וכן שלושה נכדים: אמל, חאלד וראזן. ברשת אל ג'זירה הביאו את תגובתו של הנייה: "אני מודה לאללה על הכבוד הזה שנתן לי. כל בני העם הפלסטיני והמשפחות ברצועה שילמו מחיר יקר בדם בניהם. אני אחד מהם". עוד הוסיף הניה: "בניי מתו מות קדושים בדרך לשחרור ירושלים ואלאקצא. הדם הזה רק יוסיף לנחישותנו ולדבקות באדמתנו".

הלחץ על הנייה גובר: נעצרה אחותו הערבית - ישראלית

ברקע הניסיון להגיע להסכמות מול חמאס, בישראל מגבירים את הלחץ על צמרת הארגון וכך, בשבוע שעבר כוחות משטרה שב"כ מג"ב ויס"מ פשטו על מתחם ביתה של אחותו של איסמעיל הנייה, ישראלית תושבת היישוב תל שבע שבפזורה הבדואית. אחותו של הנייה בת ה-57 נעצרה בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם חמאס תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

צפו בתיעוד המעצר: