נקבע מועד לדיון על גיוס החרדים: אלו השופטים שיכריעו בעתירות

נקבע תאריך לדיון בעתירות נגד חוק הגיוס: בהרכב מורחב של תשעה שופטים בג"ץ ידון בעתירות של התנועה לאיכות השלטון וארגון אחים לנשק נגד הפטור לציבור החרדי מגיוס לצה"ל בעוד חודשיים

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/04/24 15:57 ב בניסן התשפד

נקבע מועד לדיון על גיוס החרדים: אלו השופטים שיכריעו בעתירות
הפגנת חרדים נגד גיוס, צילום: דוברות המשטרה

לאחר שהטיל צו ביניים על תקצוב הישיבות החרדיות, בג"ץ קבע היום (ד') כי דיון נרחב בהרכב של תשעה שופטים ייערך ב-2.6 בעוד חודשיים, בעתירות נגד הפטור הגורף שהעניקה הממשלה לבחורי הישיבות החרדיים בשנה שעברה. במסגרת העתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה דורשים הארגונים העותרים וביניהם התנועה לאיכות השלטון וארגון אחים לנשק לאכוף את חובת הגיוס על תלמידי הישיבות ולעצור את תקצוב הישיבות החרדיות.

אלו השופטים שיכריעו בעתירות לגיוס החרדים

השופטים שצפויים להכריע בעתירות הם: ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נועם סולברג, דפנה ברק ארז, דוד מינץ, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין, גילה כנפי - שטייניץ, פוגלמן
יצחק עמית ודפנה ברק-ארז.

המועד שנקבע לדיון בעתירות לגיוס בחרדים

המועד שנקבע לדיון בעתירות לגיוס בחרדים צילום: צילום מסך

החלטת הממשלה שלא לגייס חרדים פקעה בסוף החודש שעבר

כזכור, עם פקיעת חוק הגיוס בשנה שעברה, הממשלה העבירה החלטה שקבעה כי לא יינקטו הליכים לגיוס בחורי ישיבות, ככל שיציגו בפני רשויות הגיוס אישורים בדבר לימודיהם בישיבה. תוקף ההחלטה נקבע לסוף חודש מרץ אז היה אמור לעבור חוק גיוס חדש - צעד שלא קרה בפועל והוביל את בג"ץ להטיל צו ביניים המורה על המדינה לעצור את תקצוב הישיבות החרדיות.

גלנט מסרב לקדם את הצעתו של ראש הממשלה

בתוך כך, בג"ץ נענה לבקשתו של ראש הממשלה לדחות את מועד תשובתו לעתירות עד לסוף חודש אפריל לצורך גיבוש הסכמות בנושא. בינתיים, הצדדים רחוקים מפיתרון בעקבות התעקשותו של שר הביטחון לקדם אך ורק מתווה שיוסכם גם על יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ.

החרדים הקשיחו עמדות: "אפילו בחור שאינו במסגרת לימודים אסור לו ללכת לצבא"

במקביל גם החרדים הקשיחו עמדות ובמכתב שהוציאו ראשי ישיבות מובילים מהציבור החרדי- ספרדי נכתב: "אפילו בחור שאינו במסגרת לימודים אסור לו ללכת לצבא ולכל המסלולים השונים. וזאת התורה לא תהא מוחלפת. וידוע ומפורסם שגם כל המסגרות והמסלולים אשר הוגדרו כ"מותאמות לחרדים" הובילו לפריקת עול ולעבירות החמורות שבתורה רח"ל".