מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תקיפות מהאוויר והיתקלויות: כך נראית פעילות צה"ל ברצועה מאז היציאה מעזה

בצה"ל מפרסמים היום את פעילות החטיבה האחרונה שנותרה בלחימה ברצועת עזה, שכללה חיסול מחבלים, סגירות מעגלים מהאוויר ומהקרקע ואיתור והשמדת תשתיות טרור | אמש: צה"ל תקף בסוריה ובלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/24 13:00 ב בניסן התשפד

תקיפות מהאוויר והיתקלויות: כך נראית פעילות צה"ל ברצועה מאז היציאה מעזה
לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים ביממה האחרונה. במהלך הפעילות, הלוחמים חיסלו בהיתקלות פנים אל פנים חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות. כמו כן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו אמש (ג'), שיגור אחד שנורה ממרחב ג'באליה לעבר כפר עזה שבעוטף. בסגירת מעגל, מטוס קרב תקף את המבנה והשמיד את המשגר ממנו בוצע השיגור.

לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה

לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל חושפים היום (ד') את אופי הפעילות שלו מאז יצא משטחי הרצועה, כאשר אוגדה 162 בהובלת לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במסדרון נצרים המפריד בין צפון לדרום רצועת עזה, יוצאים למבצעים ופשיטות ממוקדות על תשתיות טרור במרחב.

תקיפת תשתית טרור של ארגון החמאס צילום: דובר צה"ל

הפעילות כוללת חיסול מחבלים, סגירות מעגלים מהאוויר ומהקרקע ואיתור והשמדת תשתיות טרור.
בצה"ל אומרים כי בימים האחרונים, הכוחות של אוגדה 162 בהובלת חטיבת הנח"ל, חיסלו מחבלים בהיתקלויות, מארבים יזומים וסגירות מעגלים בשיתוף מכלול האש החטיבתי.

לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה

לחימת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בנוסף, איתרו והשמידו הכוחות עמדת שיגור נ"ט, עמדת שיגור מרגמות שנורו לעבר שטח הארץ, פיר מנהרה ומבני טרור ששימשו את ארגון הטרור חמאס כנגד הכוחות.

באחת התקיפות, מכלול האש החטיבתי זיהה מחבל ששיגר ירי תמ"ס לעבר הכוחות, ותוך זמן קצר הלוחמים סגרו מעגל והמחבל חוסל באמצעות כלי טיס.

פעילות צוות הקרב החטיבתי של הנח"ל צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף תשתית של צבא סוריה ששימשה את ארגון הטרור חיזבאללה

גם בגזרת הצפון צה"ל ממשיך לפעול גם בסוריה הגובלת עם לבנון אשר מעניקה סיוע לחיזבאללה, כאשר אמש (ג'), תקף תשתית של צבא סוריה ששימשה את ארגון הטרור חיזבאללה, כאשר במקביל הותקפו עמדות תצפית ותשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון.

בצה"ל אומרים כי הם רואים במשטר הסורי אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות אשר יובילו להתבססות ארגון הטרור חיזבאללה בחזיתו. במקביל, הותקפו בשעות האחרונות מספר עמדות תצפית ותשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

בתוך כך, כוחות צה"ל ביצעו אמש (ג') ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים א-דהירה וטיר חרפא בדרום לבנון.