פרסום ראשון בכיר הרבנות הצבאית מגיב לתחקיר הפגיעות המיניות: "על מה שעשיתי, התוודתי ואני מתחרט מעומק ליבי"

סא"ל יהונתן רובין, ראש ענף קבורה ברבנות הצבאית, התייחס לתחקיר המקור שבו טוענת אחותו כי פגע בה מינית. במכתב לקהילת רבבה לקח אחריות על מעשיו "כל עוד אחותי לא מצאה מנוחה לנפשה, אני את התיקון שלי לא סיימתי"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/04/24 21:20 א בניסן התשפד

בכיר הרבנות הצבאית מגיב לתחקיר הפגיעות המיניות: "על מה שעשיתי, התוודתי ואני מתחרט מעומק ליבי"
יהונתן רובין, צילום: דובר צהל

רגע לפני פרסום תחקיר "המקור" על פגיעות מיניות במשפחה, סא"ל יהונתן רובין, ראש ענף קבורה ברבנות הצבאית, פנה במכתב פתוח לקהילת הישוב רבבה והתייחס לתחקיר המקור שבו טוענת אחותו כי פגע בה מינית. רובין לוקח אחריות על המעשים שעשה לאחותו בהיותו נער, אך מסתייג מחלק מהטענות שהועלו בתחקיר "המקור" וטוען כי "הדברים פורסמו באופן מוטה, באי דיוקים, ואף הועלו לראשונה טענות על מעשים שלא נעשו על ידי".

"כל עוד אחותי לא מצאה מנוחה לנפשה, אני את התיקון שלי לא סיימתי"

רובין הסביר כי הדברים נעשו "לפני כ30- שנה, בהיותי נער צעיר". ומסביר "בהתייצבות בפני פורום תקנה הבנתי בכלל מה עשיתי. מיד הודיתי, לקחתי אחריות וביקשתי עזרה. כל מעשה ובחירה בחיי מכאן והלאה באים מתוך אותה תחושת אחריות מלאה על מעשי" הוא ממשיך להסביר את הדברים ומצהיר כי לאחר שהודה מעשיו ולקח אחריות, הוא עבר טיפולים ומלווה על ידי הרב שמואל אליהו. "צער, בושה, ועצב גדול מלווים אותי מאז. במחשבות, בתפילות, ליבי חלל בקרבי. יודע אני כי כל עוד אחותי לא מצאה מנוחה לנפשה, אני את התיקון שלי לא סיימתי" כתב. "במהלך השנים הרבות מאז, עשיתי הכל כדי להימנע מפגיעה ברגשותיה. תקצר היריעה מלפרט את המקרים הרבים בהם נמנעתי מעשיה, נמנענו כולנו, אני אשתי וילדי מדברים טריוויאליים שעושה כל משפחה" הוסיף.

"לשיברון ליבי בחרה אחותי למצוא מרגוע בפרסום הדברים בתקשורת"

רובין הביע צער על פרסום התחקיר וכתב בכאב: "לשיברון ליבי בחרה אחותי למצוא מרגוע בפרסום הדברים בתקשורת. כדרכם של חסידי נצור לשונך אלו, פורסמו הדברים באופן מוטה, באי דיוקים, ואף הועלו לראשונה טענות על מעשים שלא נעשו על ידי. הטענות החמורות החדשות הן משוללות יסוד".

הפוליגרף הוכיח: המעשים היו רק כשהייתי קטין ולא כללו אונס

עוד הוסיף רובין: "מעבר לכך שהדברים התבררו היטב לפני כ-18 שנים על ידי פורום תקנה, אשר אף אישר לאחרונה כי עמדתי בכל ההנחיות וההגבלות שהטילו עליי, נשלחתי בתקופה האחרונה לבדיקת פוליגרף אשר איששה גם היא את גרסתי כגרסת אמת: המעשים היו רק כשהייתי קטין ולא כללו אונס. אינני מתנחם בכך, הדברים מספיק חמורים כשלעצמם, אולם חשוב להעמיד דברים על דיוקם".

"מלבינים את פני ברבים מעבר למגיע לי"

בנוסף כתב הרב: "כמו כן מוצג באופן לא נכון כל ניסיונותיי להתחשב ברגשותיה של אחותי. דברים אלו מלבינים את פני ברבים מעבר למגיע לי. על מה שעשיתי, התוודיתי, ואני מתחרט מעומק ליבי ופועל כל חיי לתקן. זהו חלק מלקיחת האחריות שלי ודרך התשובה בה בחרתי. מבקש אני, מתפלל ומייחל, כי הרופא לשבורי לב יביא מרפא לביתנו, מעט נחמה להורי ואחיי, ובעיקר מזור לנפשה של אחותי, שעד אשר לא ימצא, התהליך הארוך, המאתגר, והמפותל של תשובה שבו בחרתי לא יושלם".

המכתב המלא של סא"ל יהונתן רובין

המכתב לקהילה

המכתב לקהילה צילום: ללא