כבר לא על חשבונם: המהלך שיחסוך כסף לנכי צה"ל עם אחוזי נכות נמוכים

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בפער בין זכויותיהם של נכי צה"ל בדרגות נכות מתחת ל20%, לבין נפגעים אחרים. יו"ר הוועדה, ח"כ אדלשטיין: "המצב בו נכי צה"ל עם אחוזי נכות "נמוכים" נדרשים לשלם סכומי כסף גדולים על טיפולים שאינם בסל הבריאות אינו מקובל."

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 20:27 א בניסן התשפד

כבר לא על חשבונם: המהלך שיחסוך כסף לנכי צה"ל עם אחוזי נכות נמוכים
צילום: shutterstock

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין קיימה היום (ג') דיון שעסק בזכויותיהם של נכי צה"ל בדרגות נכות נמוכות. במהלך הדיון נידונה סוגיית הטיפול בנכי צה"ל באחוזים נמוכים זאת עקב כך שבמסגרת המצב כיום נכי צה"ל באחוזים של 1% עד 19% לא זכאים לטיפול על חשבון משרד הביטחון, והטיפול ניתן לקבוצה זו באמצעות קופות החולים.

"נדרשים לשלם סכומי כסף גדולים על טיפולים שאינם בסל הבריאות"

בסיום הדיון חבר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי הנחה לקדם טיפול בנושא: "נכה צה"ל הוא נכה צה"ל. המצב בו נכי צה"ל עם אחוזי נכות 'נמוכים' נדרשים לשלם סכומי כסף גדולים על טיפולים שאינם בסל הבריאות אינו מקובל. הנחתי את צוות הוועדה לעקוב התקדמות הנושא מול הגורמים הרלוונטים. אנחנו מחוייבים להפחית מהבירוקרטיה שעוברים נכי צה"ל".

במהלך הדיון, דורין שחר, אמא לילדה שנפצעה בצבא והוכרה בתחילה ב- 15% נכות, סיפרה על העלויות הגבוהות והתהליכים המסובכים, בזמן שאחרים מקבלים את הקצבה בלי מסכת הייסורים שעובר נכה צה"ל.

משרד הביטחון: "הוצאת הטיפול בנכי צה"ל בדרגה הנמוכה היא למטרה ברורה"

אביבה פאר, ממשרד הביטחון מסרה במהלך הדיון: "אגף השיקום פועל בהתאם להוראות החוק שקובע שדרגת נכות מחת ל20% בעצם הובערו לטיפול קופות החולים במסגרת סל הבריאות. בהוצאת הטיפול בנכי צה"ל בדרגה הנמוכה היא למטרה ברורה, היקפי הפצועים גדלים ולכן הוחלט להעביר את הפציעות הקלות יותר כדי שהאגף יוכל להתמקד בפציעות הקשות. בימים אלה יש הליך משפטי תלוי ועומד שדנה בהיבטים של הטיפול הרפואי בקבוצה הזו והתבקשה תשובת המדינה ואנחנו עמלים לגבש את עמדת המדינה".