"אוי וליד, וליד": המרצה באוניברסיטת תל אביב ספדה למחבל שרצח חייל

ד"ר ענת מטר, מרצה בכירה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ספדה למחבל וליד דקה שרצח את החייל משה תמם ז"ל ומת מסרטן: "אינטלקטואל, חבר, אציל נפש. לאורך השנים קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/04/24 20:05 א בניסן התשפד

"אוי וליד, וליד": המרצה באוניברסיטת תל אביב ספדה למחבל שרצח חייל
מחבל חמאס, צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

מקומם: ד"ר ענת מטר, מרצה בכירה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב ספדה אתמול (ג') למחבל וליד דקה שרצח את החייל משה תמם ז"ל ומת לאחרונה ממחלת הסרטן: "היה שלום, חבר יקר ואהוב. היית ותהיה מקור השראה אינסופי. הלב אתכן, סנאא ומילאד. עם אסעד וכל המשפחה. ועם העם הפלסטיני כולו, שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר".

"האינטלקטואל, החבר, אציל הנפש"

בפוסט נוסף שפרסמה המרצה ונמחק מאוחר יותר, כתבה מטר: "עוד אכתוב על וליד דקה, האינטלקטואל, החבר, אציל הנפש, ביתר הרחבה, כשאצליח למצוא מילים. לאורך השנים, קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו בשליש או למצער בשנים אחדות. בסוף הדרך האיומה, התפללנו שישוחרר לפחות מטעמי בריאותו המתדרדרת".

הפוסט שנמחק

הפוסט שנמחק צילום: צילום מסך, רשתות חברתיות

"אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים. אוי וליד, וליד"

מטר הלינה על כך שדקה לא שוחרר בעסקת שליט וכתבה: "שמחתי מאד ואף התרגשתי לראות את גלעד שליט משתחרר וחוזר למשפחתו ולחייו.. כי אדם שהופקעה חירותו מבין עמוק בנפשו שלחירות אין לאום או צבע עור. ומי שלא הפנים זאת איננו מבין את מהותה של החירות.. כשהופיע לראשונה הילד על מסך הטלוויזיה צנום, ביישן, מבולבל, כמעט צרחתי - אוי כמה שאנחנו אומלליםם ומטומטמים. דנתי בתחושותיי עם האסירים ומצאתי שאני לא בודד בתחושה הזו. אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים. אוי וליד, וליד".

המחבל: חטף ורצח את החייל משה תמם ז"ל ומת ממחלת הסרטן

המחבל אותו ספדה המרצה, וליד דקה, מת בתחילת השבוע בבית החולים אסף הרופא לאחר שחלה בשנה האחרונה במחלת הסרטן. דקה ריצה עונש של מאסר עולם ועוד שנתיים לאחר שחטף ורצח את החייל משה תמם ז"ל כשבנוסף, קיבל עונש של שנתיים נוספות על ניסיון הברחת טלפונים ניידים לכלא. דקה פנה באמצעות סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, בבקשה לשחרור מוקדם בשל בריאותו הרופפת ובקשתו נדחתה.