מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חצי שנה אחרי שלחם במחבלים: אלמוג כהן בגילוי לב על האיש שהציל את חייו

חבר הכנסת סיפר ברגע של גילוי לב על הטיפולים הפסיכולוגיים שעבר מאז יום הקרב שבו נלחם עם מחבלים: "תודה רבה למטפל המדהים שלי, אלעד דהן ממכון 'רימון' על שהציל את חיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 19:18 א בניסן התשפד

חצי שנה אחרי שלחם במחבלים: אלמוג כהן בגילוי לב על האיש שהציל את חייו
חבר הכנסת אלמוג כהן, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

רגע של גילוי לב: חבר הכנסת אלמוג כהן ממפלגת עוצמה יהודית שיתף במהלך ריאיון לתוכנית הלייט נייט "אברי וארז" את הטיפול הפסיכולוגי אותו עובר מאז החלה המלחמה וקרא ללוחמים ללכת גם לטיפול. "אני נאצל את הבמה המכובדת לקרוא לכל אחיי הלוחמים שהשתתפו בקרבות ללכת לטיפול" אמר כהן. בהמשך חבר הכנסת הוסיף: "זה גורם לאירוע שנמצא בתת מודע לעלות קדימה ולדבר עליו. אתה עובר סוג של פירמוט נפשי, זה אירוע לא פשוט אבל אני יכול להגיד שזה הציל לי את החיים".

"לא קל לדבר על זה. פוסט טראומה הוא נושא כאוב"

בציוץ שהעלה מאוחר יותר שיתף כהן על ההחלטה להציף את הדברים: "לא קל לדבר על זה. פוסט טראומה הוא נושא כאוב שרק בשנים האחרונות החל לחלחל לשיח הציבורי והלאומי" פתח חבר הכנסת והוסיף "ועדיין אם נציל נפש אחת כאילו הצלנו עולם מלא".

"תודה רבה למטפל המדהים שלי - שהציל את חיי"

כהן הוסיף: "אחיי ואחיותיי, זה לא פשוט, זה לא קל ובעיקר לא נראה לנו חשוב כי חלקנו למדנו לחיות עם זה, ועדיין לכו לטפל, תדברו, תקיאו, תשתגעו, תצעקו רק תוציאו את הרעל הזה מתוככם. זה גומר לאט ובטוח. יצאנו להילחם גם על משפחותינו, לא מגיע להם לחיות עם חי-מת. תודה רבה למטפל המדהים שלי, אלעד דהן ממכון 'רימון' על שהציל את חיי".

כזכור, חודש לאחר פרוץ המלחמה, חבר הכנסת פונה באמבולנס מנווה אילן לאחר שחש ברע במהלך ריאיון באולפן חדשות 12. מאוחר יותר כהן הסביר כי מה שגרם לו לחוש ברע ולהזדקק לטיפול רפואי היו מראות הקרבות הקשים באופקים עם נפילת חבריו הקרובים לנשק, עשרות הגופות המוטלות ברחובות, חבריו החטופים והקשר היומיומי עם משפחות ההרוגים. בקרוב ובהדרגה ישוב חבר הכנסת לפעילותו הציבורית.