הספארי מרכין ראש: הפילה ורדה הלכה לעולמה בגיל 66

הספארי ברמת גן נאלץ להיפרד השבוע בכאב לב מהפילה הכי מבוגרת, ורדה, שהלכה לעולמה בגיל 66: "אנו מוצאים נחמה בעובדה שיכולנו לקצר לוורדה את משך הזמן שבו היא שכבה על האדמה חסרת אונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 16:45 א בניסן התשפד

הספארי מרכין ראש: הפילה ורדה הלכה לעולמה בגיל 66
הפילה ורדה הלכה לעולמה, צילום: דוברות ספארי

הספארי ברמת גן נאלץ לספוג השבוע בשורה קשה, כשהפילה האסיאתית המבוגרת ביותר בגן הלכה לעולמה בגיל 66. הפרה, שהצטרפה לספארי אי אז בתחילת שנות ה-80, הגיעה מגן החיות בתל אביב. היא הובאה לספארי יחד עם הזכר מותק, שמת לפני כשנתיים. זוג הפילים הביאו יחד עשרה פילים שמפוזרים בגני חיות ברחבי העולם.

הפילים התגודדו מסביב וניסו לסייע

המטפלים הגיעו לורדה בעקבות תרועות שנשמעו מכיוון אזור הפילים, ומצאו את הפילה ורדה שרועה על הקרקע כשסביבה מתגודדים עדר פילים. הפילים סביבה ניסו לסייע לחברתם לקום על הרגליים, באמצעות החדק, אך לא הצליחו. גם עובדי הספארי ששהו במקום ניסו לסייע ואף השתמשו במנוף כדי לספק תמיכה לפילה באמצעות קוביית חציר גדולה.

הפילה ורדה

הפילה ורדה צילום: דוברות ספארי

"אנו מוצאים נחמה בעובדה שיכולנו לקצר לוורדה את משך הזמן שבו היא שכבה על האדמה חסרת אונים"

בסופו של דבר, לאחר שכל הפעולות לא הועילו, צוות גן החיות נאלץ לבצע המתת חסד לפילה, כדי לחסוך לה את הסבל במצבה הקשה. דוברת הספארי, הילה פלדמן גרא, אמרה: "אנו מוצאים נחמה בעובדה שיכולנו לקצר לוורדה את משך הזמן שבו היא שכבה על האדמה חסרת אונים, כשנשימותיה מתחילות להיות כבדות ואיטיות מהרגיל, שכן פילים לא יכולים לשכב על קרקע אנכית. כובד משקלם מקשה על ריאותיהם לנשום".

צוות הספארי שבור, במיוחד מטפלי מחלקת הפילים. גם הפילים מתאבלים. לאחר שורדה נשמה את נשימתה האחרונה ניתנה לפילים בעדר הזדמנות לראות ולהבין שהיא מתה ולהיפרד ממנה. הפילים עשו זאת כמו שרק פילים יודעים. בתרועות מחרישות אוזניים שלא השאירו אף אחד אדיש. הם עברו זה אחר זה כשכל אחד שולח בתורו את החדק לכיוונה של ורדה כדי למשש ולהרגיש אותה.