"לא רואה חשיבות לציבור" דיון סוער בויקיפדיה ישראל: הערך על אבנר נתניהו יימחק?

אדם המציג את עצמו כאבנר נתניהו דורש מויקיפדיה להסיר את הערך אודותיו בטענה שאין בו "חשיבות לציבור". מאז התפתח דיון בשאלה האם למחוק את הערך. בעבר נערכו מספר דיונים בנושא והוחלט להשאיר את הערך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 14:11 א בניסן התשפד

דיון סוער בויקיפדיה ישראל: הערך על אבנר נתניהו יימחק?
אבנר נתניהו, הערך בויקיפדיה יימחק?, צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

אדם המזדהה כאבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, העלה אתמול (ב') בקשה למחיקת הערך אודותיו בויקיפדיה ודיון חוזר בשאלה אם לערך יש "חשיבות לציבור". מאז התפתח דיון ער בין העורכים באתר בשאלה האם יש למחוק את הערך, תוך התחשבות בעובדה כי דיון כזה נערך בשנת 2019 אז הוכרע להשאירו. בהצבעה שנערכה אז היה רוב של 54% למחיקת הערך, אך הרוב הדרוש למחיקה הוא של 55% מהעורכים.

"אני מושא הערך (אבנר נתניהו) ואני לא רואה חשיבות לציבור"

"אני מושא הערך (אבנר נתניהו) ואני לא רואה חשיבות לציבור בקיום ערך זה. הערך דל בכל מקרה" נכתב בבקשה לדיון חוזר. אחר העורכים הגיב ופנה לשאר העורכים בשאלה: "אמנם הערך שרד הצבעת מחיקה בשנת 2019, אך בעבר התחשבו בבקשות מושאי ערך, עם חשיבות אנציקלופדית גבולית, למחוק את הערך אודותם. עם זאת, בזמן האחרון נכתבו ערכים נוספים על ילדי ראשי ממשלה אחרים. מה דעת הקהילה?".

הערך על אבנר נתניהו, יימחק?

הערך על אבנר נתניהו, יימחק? צילום: צילום מסך, ויקיפדיה

הטיעונים בעד ונגד מחיקת הערך

לאחר מכן הוצגו דעות לשני הצדדים, אחד העורכים התומך בהשארת הערך על כנו כתב: "אבנר לא בחר בכך אך התפרסם במהלך השנים ואני לא רואה שום סיבה למחיקת הערך", אחר הוסיף: "אני מתנגד למחיקת הערך בשל בקשת מושא הערך. ההתנגדות היא עקרונית והובעה גם במקרים דומים בעבר. השיקול היחיד שאמור לעמוד לנגד עינינו הוא האם קיימת חשיבות אנציקלופדית או לא, ומהי טובתם של קוראי ויקיפדיה".

אבנר נתניהו, הערך יימחק? צילום: פלאש 90

מאידך כתב אחד העורכים התומכים במחיקת הערך: "על ילדי ראשי ממשלה אחרים יש ערכים? לערך תהיה חשיבות רק בזכות מעשיו והישגיו של נשוא הערך ולא בשל העובדה שהוא הבן של, צריך להטמיע אותו בערך על נתניהו". אחר הוסיף: "אזכיר שבערך "אהוד ברק", למשל, אפילו שמות בנותיו אינם מופיעים, ובצדק - ילדי ראש ממשלה הם כאחד האדם, ייכתב עליהם ערך רק כאשר הם זכאים לכך בזכות עצמם ולא בזכות ייחוס אבות.