שונה ממה שהכרתם: ההחלטות של רגב לטקס המשואות

בלי קהל, לא מהר הרצל ולא בשידור ישיר, השרה רגב האחראית על הטקסים הלאומיים החליטה שהשנה הטקס ייערך במתכונת שונה מהרגיל. חלק מקטעי הזיכרון כבר צולמו ביישובי העוטף | הסיבה בגללה הטקס יוקדם בשעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 10:01 א בניסן התשפד

שונה ממה שהכרתם: ההחלטות של רגב לטקס המשואות
השרה רגב, טקס במתכונת אחרת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Jonathan Shaul/Flash90

טקס המשואות השנה ייערך ללא קהל ויכלול עוד מספר שינויים משמעותיים, כך החליטה אתמול (ב') שרת התחבורה והממונה על הטקסים הלאומיים מירי רגב. בהסברים להחלטה נכללו לטענת השרה שיכולים ביטחוניים וכן מצב הרוח הלאומי והניסיון להתאים את הטקס למלחמה.

פרק הזיכרון צולם ביישובי העוטף

על פי ההחלטה, מלבד העובדה שייערך ללא קהל, הטקס גם יצולם מראש ולא יועבר בשידור ישיר, בנוסף חלק מצילומי קטעי הזיכרון הפותחים את הטקס יצולמו בעוטף עזה שם כבר התרחשו חלק מהצילומים. במסגרת פרק הזיכרון ישודרו הדלקתן של אבוקות זיכרון בעוטף ובסביבתו, בקיבוצים, במושבים, ביישובים, בערים, באתר המסיבות, במועצות ובבסיס צה"ל, שספגו אבדות כבדות בשבעה באוקטובר.

השרה רגב בטקס בשנה שעברה

השרה רגב בטקס בשנה שעברה צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ציון ה-7 באוקטובר בטקס הדלקת המשואות הממלכתי

ב-ynet דווח כי השנה הטקס הממלכתי יוארך בכ-45 דקות ויחל בשעה 19:00, כאשר הסיבה לכך היא הרצון להקדיש עוד זמן לאירועי זיכרון לציון ה-7 באוקטובר. השנה, כמחווה למען משפחות החטופים והעלאת המודעות הציבורית אליהם, הדגלנים של צה"ל, שמבצעים כמיטב המסורת את תרגילי הסדר על הרחבה בהר הרצל, צפויים לבצע כוריאוגרפיה של אחד מסמלי המלחמה, הסרט הצהוב של החטופים.

רגב: "הטקס השנה יהיה שונה במתכונתו ומותאם לרוח התקופה"

בהודעתה של רגב נכתב: "כבר בתחילת העבודה על טקס המשואות הבהירה השרה רגב, כי הטקס השנה יהיה שונה במתכונתו ומותאם לרוח התקופה. האקלים הציבורי הכולל: שכול, אובדן וכאב עמוקים של העם בישראל והכמיהה, לצד המאמצים הנחרצים להחזרתם של החטופות והחטופים".