מערכת הנשק החדשה הופעלה לראשונה - ויירטה מטרה אווירית באילת

במהלך הלילה נשמעו התרעות על חדירת כלי טיס עוין במרחב אילת, לראשונה מערכת "כיפה ימית" יירטה את המטרה מספינת חיל הים. אין נפגעים ולא נגרם נזק

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 07:48 א בניסן התשפד

מערכת הנשק החדשה הופעלה לראשונה - ויירטה מטרה אווירית באילת
מערכת כיפה ימית, יירוט מבצעי ראשון, צילום: דובר צה"ל

במהלך הלילה (ג') נשמעו אזעקות באילת ובחבל אילות לאחר שבצה"ל זיהו מטרה אווירית עוינת, מי שיירטה את המטרה הייתה מערכת הנשק "כיפה ימית", מערכת כיפת ברזל הממוקמת על ספינה של חיל הים ומדובר ביירוט מבצעי ראשון של המערכת.

בצה"ל מעריכים: הכטב"ם שוגר מעיראק

בדובר צה"ל אמרו כי "בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בעיר אילת ובחבל אילות, כוחות חיל הים זיהו מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח מדינת ישראל ויירטו את המטרה בהצלחה באמצעות מערכת 'כיפה ימית'. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל". באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל אומרים כי הכטב"ם הגיע מכיוון מזרח וכי ייתכן כי בדומה לעבר, הוא שוגר מכיוון עיראק.

האמריקאים השמידו מערכת נשק של החות'ים

פיקוד המרכז האמריקאי הודיע כי אתמול בין השעות 12:15 ו-14:40 (שעון צנעא) ב-8 באפריל, כוחות הפיקוד המרכזי של ארצות הברית השמידו בהצלחה מערכת הגנה אווירית עם שני טילים מוכנים לשיגור, תחנת בקרה קרקעית באזורים שבשליטת החות'ים בתימן, ומערכת אווירית בלתי מאוישת אחת ששוגרה על ידי מחבלים חות'ים הנתמכים על ידי איראן מתימן מעל ים סוף.