לקראת פעולה ברפיח? הצעד הישראלי לקראת פינוי האוכלוסייה העזתית מהעיר

למרות הוויכוח מול האמריקאים, גורם ישראלי אישר לסוכנות AP כי היא נערכת לפינוי האוכלוסייה | בישראל עדיין מחכים לתשובה הרשמית של חמאס בנוגע למתווה האמריקאי לעסקת חטופים, אבל גורמים בחמאס רומזים על דחיית העסקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 07:30 א בניסן התשפד | עודכן בתאריך 09/04/24 12:27

לקראת פעולה ברפיח? הצעד הישראלי לקראת פינוי האוכלוסייה העזתית מהעיר
הפצצת צה"ל בעזה, צילום: Atia Mohammed,Flash90

קבינט המלחמה יתכנס היום (ג') ברקע המגעים המתנהלים מול חמאס ועסקת חטופים שנידונה בשיחות קהיר. למרות שבישראל מקווים לפריצת דרך, גורמים בחמאס מצננים את האווירה ורומזים כי ארגון הטרור לא יקבל את התנאים שהציבה ישראל לעסקה.

מלבד עסקת החטופים, נושא נוסף בו עוסקים בישראל ובארצות הברית הוא עניין הכניסה לרפיח. בעוד האמריקאים ממשכיים להתנגד למהלך ומנגד אמירותיו החד משמעיות של נתניהו בעיניין, גורם ישראלי אומר לסוכנות הידיעות AP כי נרכשו ארבעים אלף אוהלים בהם תשתמש ישראל במידה ותיאלץ לפנות את התושבים העזתיים צפונה.

בחמאס רומזים כי ידחו את התנאים של ישראל לעסקה

בהודעה רשמית של חמאס נכתב: "עם כל הערכתנו למאמצי המתווכות ושקידתנו להגיע להסכם, העמדה הישראלית עדיין עקשנית. הנהגת הארגון בוחנת את ההצעה שהוגשה במלוא האחריות הלאומית והיא תעדכן את המתווכות בתשובתה כשהיא תסיים לבחון אותה". בנוסף, ברויטרס מדווחים כי בכיר חמאס בלבנון, עלי ברכה טען שחמאס דחה את העסקה המוצעת.

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

מצד שני, גורם המעורה בפרטים אומר על השיחות כי "ניהלנו בשעות האחרונות שיחות משמעותיות מאוד. ארה"ב לקחה הובלה משמעותית ומפעילה לחץ כבד על המתווכות. ההצעה האמריקנית מרחיקה לכת - יש בה מנדט רחב מאוד", כך על פי דיווח בחדשות 13.

ההצעה האמריקאית: מה שתקבל ומה שתיתן ישראל

העיתונאית מוריה אסרף מפרסמת כי עיקרי החידושים בהצעה האמריקנית הם שישראל תקבל מראש את רשימת החטופים החיים אך תמורת זה תיאלץ להתגמש בנוגע לחזרת האוכלוסייה לצפון הרצועה וכן בכל הנוגע לבידוק התושבים.

אתמול פרסם ראש הממשלה נתניהו סרטון נוסף והתחייב על כניסה לרפיח. בסרטון אומר נתניהו: "קיבלתי היום דיווח מפורט על השיחות בקהיר, אנחנו פועלים כל הזמן להשגת מטרותינו ובראשן שחרור כל חטופינו והשגת ניצחון מוחלט על חמאס. הניצחון הזה מחייב כניסה לרפיח וחיסול גדודי הטרור שם. זה יקרה - יש תאריך".

רגעי הכרעה: הקבינט יתכנס מחר (ג') לקראת רגעי ההכרעה של עסקת חטופים אפשרית ובישראל ובארצות הברית מחכים לתשובת חמאס להצעה שהונחה בפניו. במקביל, גל הירש נפגש הערב עם מקבילו האמריקאי השליח הנשיאותי המיוחד לענייני בני ערובה רוג'ר קרסטנס, עם סגנו השליח המיוחד סטיבן גילן ועם צוותם, במטה החטופים בתל אביב. יחד עם זאת דווח כי בכיר בחמאס אמר הערב: "דוחים את ההצעה החדשה להפסקת אש".

חמאס בהודעה רשמית: