החסידות החרדית שתומכת ברב מאיר כהנא לרב הראשי לישראל

המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל, הרב מאיר כהנא השתתף בטקס סיום הרמב"ם היומי של חסידות חב"ד וזכה לתמיכה: "המועמד המוסכם לרב הראשי לישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 23:05 כט באדר ב'

החסידות החרדית שתומכת ברב מאיר כהנא לרב הראשי לישראל
הרב מאיר כהנא, צילום: חדשות כיפה

הרב מאיר כהנא, מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל השתתף הערב (ב') בטקס סיום הרמב"ם היומי של חסידות חב"ד. המנחה, הרב נפתלי רוט, מרבני חב"ד בירושלים, הזמין את הרב כהנא לשאת דברים תחת הכותרת "המועמד המוסכם לרב הראשי לישראל", בהמשך ביקש להנחות את טקס בחירת הרב כהנא לתפקיד.

הרב רוט הוסיף במהלך הערב: "יש לי הכבוד והעונג כמנחה לקדם בברכה את ידיד חב"ד, המועמד המוסכם לרב הראשי לישראל, כבוד הגאון הגדול רבי מאיר כהנא שליט"א, אב בית הדין הרבני האזורי אשקלון ויו"ר נציגות הדיינים".

"עם ישראל משווע לאחדות וחיבור"

הרב כהנא ברך את מסיימי הרמב"ם, והתייחס להוראת הרב ללימוד הרמב"ם כמפתח לאחדות ישראל "תורה אחת תהיה לכם - הרבי הנהיג את התקנה של לימוד הרמב"ם היומי. עמ"י היום משווע לאחדות וחיבור. בכל מקום אפשר לשמוע את זה, אנשים מבקשים להתאחד ולא יודעים איך. האחדות היא דרך תורה, דרך קישור ליסודות הקיום של עמ"י. הקביעה הזו, שאפשר להתאחד דרך הרמב"ם – לגדולים ולקטנים, היא קביעה עוצמתית שמחברת את ישראל בינם לבין עצמם ובינם לבין אביהם שבשמיים. זכות גדולה להיות כאן ברגע הזה".

הרב רוט הודה לרב כהנא על דבריו, וביקש להנחות בעתיד את טקס בחירת הרב כהנא לתפקיד הרב הראשי "תודה רבה ויישר כוח לגאון החסיד הרב מאיר כהנא. הרב כהנא, אני מזמין את ההנחייה לכתר לבחירת הרב הראשי לישראל הבא עלינו לטובה".