נתניהו מתחייב: "ניכנס לרפיח - יש תאריך"

לקראת התכנסות הקבינט, בישראל ובארצות הברית מחכים לתשובת חמאס. האמריקאים הציעו מתווה פשרה חדש, ישראל תצטרך להתפשר על חזרת התושבים לצפון הרצועה. דיווח: בחמאס דוחים את העסקה | נתניהו מתחייב שוב: "ניכנס לרפיח, יש תאריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 20:39 כט באדר ב'

נתניהו מתחייב: "ניכנס לרפיח - יש תאריך"
נתניהו, שוב מבטיח כניסה לרפיח, צילום: צילום מסך

רגעי הכרעה: הקבינט יתכנס מחר (ג') לקראת רגעי ההכרעה של עסקת חטופים אפשרית ובישראל ובארצות הברית מחכים לתשובת חמאס להצעה שהונחה בפניו. במקביל, גל הירש נפגש הערב עם מקבילו האמריקאי השליח הנשיאותי המיוחד לענייני בני ערובה רוג'ר קרסטנס, עם סגנו השליח המיוחד סטיבן גילן ועם צוותם, במטה החטופים בתל אביב. יחד עם זאת דווח כי בכיר בחמאס אמר הערב: "דוחים את ההצעה החדשה להפסקת אש".

ההצעה האמריקאית: מה שתקבל ומה שתיתן ישראל

העיתונאית מוריה אסרף מפרסמת כי עיקרי החידושים בהצעה האמריקנית הם שישראל תקבל מראש את רשימת החטופים החיים אך תמורת זה תיאלץ להתגמש בנוגע לחזרת האוכלוסייה לצפון הרצועה וכן בכל הנוגע לבידוק התושבים.

יממה גורלית לעסקת החטופים

יממה גורלית לעסקת החטופים צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

"יש תאריך": ההתחייבות של נתניהו על רפיח

הערב פרסם ראש הממשלה נתניהו סרטון נוסף והתחייב על כניסה לרפיח. בסרטון אומר נתניהו: "קיבלתי היום דיווח מפורט על השיחות בקהיר, אנחנו פועלים כל הזמן להשגת מטרותינו ובראשן שחרור כל חטופינו והשגת ניצחון מוחלט על חמאס. הניצחון הזה מחייב כניסה לרפיח וחיסול גדודי הטרור שם. זה יקרה - יש תאריך".