דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות ביטלה את ההסכם עם פילבר - כך הוא הגיב

על דעת היועמ"שית בהרב מיארה ופרקליט המדינה איסמן, הודיעה היום הפרקליטות לעד המדינה שלמה פילבר על הכוונה לבטל את הסכם עד המדינה בעניינו במשפט נתניהו. פילבר עצמו הגיב להחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 18:06 כט באדר ב'

דרמה במשפט נתניהו: הפרקליטות ביטלה את ההסכם עם פילבר - כך הוא הגיב
שלמה פילבר, בוטל ההסכם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור הודיע לעד המדינה שלמה פילבר על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו. הדברים התקבלו על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו. פילבר עצמו הגיב בחשבון ה- X שלו וכתב: "אני מוכן!".

בחודש יוני 2022, ואחרי שלושה חודשים של עדות, הסתיימה עדותו של פילבר בתיקי נתניהו. עדותו כללה שינויי גרסה רבים מעדותו במשטרה, ולפני כחצי שנה ביקשו היועמ"שית ופרקליט המדינה מהפרקליט הבכיר עו"ד ניסים מרום להגיש חוות דעת, בה הוא קובע כי פילבר הפר בעדותו בבית המשפט את הסכם עד המדינה שנחתם עימו.

דיונים בפרקליטות האם להגיש נגדו כתב אישום

נזכיר כי פילבר חתם על הסכם עד מדינה, לאחר שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בזמן שניתנו לכאור הההטבות לבזק. לפי הפרסום, בפרקליטות מתקיימים דיונים לגבי חוות הדעת ורוב הפרקליטים תומכים בהגשת כתב אישום נגד פילבר בעקבות ההפרה - כך שהכיוון המסתמן הוא זימונו של עד המדינה לשימוע לפני הגשת כתב אישום פלילי נגדו. בשלב הזה עדיין לא התקבלה החלטה סופית.