רבנים סרוגים בקריאה נחרצת לבנות הדתיות: "אסור להתגייס לצה"ל"

רבנים מוכרים מהציונות הדתית הוציאו מכתב פומבי בו קראו לבנות ישראל שלא להתגייס לצה"ל: "הוראת הרבנים שעליה אין חולק – האוסרת על בנות להתגייס לצה"ל בשום דרך!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 16:27 כט באדר ב'

רבנים סרוגים בקריאה נחרצת לבנות הדתיות: "אסור להתגייס לצה"ל"
חיילת קרבית, ארכיון, צילום: Yaniv Nadav/Flash90

ברקע סערת חוק הגיוס, והדרישה של שר האוצר סמוטריץ מהחרדים להתגייס לצה"ל. סוגיית גיוס הבנות לצה"ל במגזר הדתי שוב צצה ועולה, והיום (ב') פרסמו איחוד רבני תורת הארץ הטובה מכתב בו קראו לבנות ישראל שלא להתגייס לצה"ל.

"מחנכים את בנותינו להתגייס לשירות הלאומי ולא להתגייס לצבא"

במכתב, כתבו הרבנים בנחרצות: "מתוך אחריות למדינת ישראל ולחיי עם ישראל אנו מחנכים את תלמידינו מתוך תורה ויראת שמים - להגן על עמנו ועל ארץ ישראל הקדושים במסירות נפש. מתוך אותה אחריות אנחנו מחנכים את בנותינו להתגייס לשירות הלאומי ולא להתגייס לצבא!", כתבו.

המכתב המלא

המכתב המלא,

המכתב המלא, צילום: ללא

עוד נכתב כי לכולנו האחריות לשמור על צורתו הבריאה, לדעתם, של עם ישראל לדורותיו. "בזאת יש לבנותינו תפקיד גדול ומשמעותי הן בחינוך והן בעיצוב ובבנייה של הדור הבא. במסגרת השירות הלאומי הבנות תורמות תרומה מכרעת בחינוך תורני ראוי, בקירוב רחוקים, בטיפוח ליכוד חברתי ובקיום מצוות גמילות חסדים", כתבו.

"הוראת הרבנים אוסרת על בנות להתגייס לצה"ל בשום דרך"

בהמשך הדגישו את איסור הגיוס שוב: "על כן אנו חוזרים וממשיכים בדברינו את הוראתם של גדולי רבותינו ובראשם הרבנים הראשיים לישראל הרה"ג אברהם שפירא זצ"ל והרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל – שעליה אין חולק – האוסרת על בנות להתגייס לצה"ל בשום דרך!".