מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר גלנט רומז לעסקה קשה לעיכול: "יהיו החלטות קשות"

שר הביטחון רמז במהלך ביקור בבקו"ם כי העסקה המסתמנת עם חמאס צפויה להיות שנויה במחלוקת: "התנאים המבצעיים שצה"ל יצר מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 08/04/24 15:11 כט באדר ב'

השר גלנט רומז לעסקה קשה לעיכול: "יהיו החלטות קשות"
השר גלנט ממתיק סוד עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע הדיווחים על עסקת מתקרבת מול חמאס והיתכנות לחתימה על הסכם תוך ימים ספורים, שר הביטחון גלנט התייחס היום (ב') במרומז לעסקה המתגבשת עם חמאס במהלך ביקור שערך בבקו"ם לצידם של מתגייסי שיריון והנדסה ואישר למעשה כי העסקה צפויה להיות שנויה במחלוקת. "יש לנו מחויבות עליונה להחזיר את החטופים שלנו הביתה" פתח גלנט.

"החלטות קשות כדי להחזיר את החטופים"

עוד אמר שר הביטחון: "התנאים המבצעיים שצה"ל יצר באמצעות לחץ צבאי בלתי פוסק על החמאס מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות כדי להחזיר את החטופים. לדעתי אנחנו נמצאים בנקודה מתאימה, אך יש צד נוסף שצריך להסכים לכך".

סמוטריץ' דורש: קבינט מורחב עוד הערב

מוקדם יותר, יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה ובו העלה דרישה מנתניהו, לכנס במיידי את הקבינט המדיני בטחוני לפגישה שתתקיים עוד הערב, זאת על רקע הדיווחים על הפסקת המלחמה במסגרת ההסכם המתגבש עם חמאס.

במכתב ששיגר לראש הממשלה נתניהו, כתב השר סמוטריץ', "בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המשא ומתן, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה.

בן גביר איים: אם לא תהיה מתקפה על רפיח נתניהו לא יישאר ראש ממשלה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס באופן תקיף יותר להסכם המתגבש ושיגר איום ישיר לראש הממשלה. בהודעה שהפיצה מפלגת עוצמה יהודית הבוקר (ב') נכתב: "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה". מוקדם יותר, יו"ר מפלגת הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' הודיע על כינוס חברי המפלגה להתייעצות דחופה בכנסת.

ליברמן: "חייבים לעבור למתקפה - חייבים להיכנס לרפיח"

גם באופוזיציה נרשמו התנגדויות לעסקה המתגבשת ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן קרא לצאת לפעולה מיידית ברפיח: "עוד לא הספקנו לצאת מח'אן יונס וכבר קיבלנו דרישת שלום חמה עם רקטה ששוגרה לקיבוץ רעים. מספיק לספוג, חייבים לעבור למתקפה - חייבים להיכנס לרפיח".