מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי שנטען שהופל - בצה"ל חנכו טייסת של הכטמ"ם המתקדם

אחרי שחיזבאללה הפיץ תיעוד המוכיח לכאורה את הפלתו של הכטב"מ המתקדם "כוכב" לראשונה מאז המלחמה, בצה"ל בחרו שלא להתייחס לסוג הכטב"מ שהופל אך הודיעו על הקמת טייסת חדשה של הכטב"מ המתקדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 15:48 כט באדר ב'

אחרי שנטען שהופל - בצה"ל חנכו טייסת של הכטמ"ם המתקדם
הכטב"מ המתקדם "כוכב", צילום: דובר צהל

אחרי שאתמול אישרו גורמים בצה"ל ל-"הארץ" כי חיזבאללה הצליח להפיל את הכטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) המתקדם "הרמס 900" המכונה בשם "כוכב", בצה"ל ממשיכים שלא להתייחס במישרין לסוג הכטמ"ם שנפל אך לצד זאת חשפו היום (ב') את דבר הקמתה של טייסת חדשה אשר תפעיל את הכטמ"ם אשר רק אתמול חיזבאללה טען להפלתו. בנוסף, בצה"ל הפיצו תיעוד מחיסול מבצעי שבוצע באמצעותו לאחרונה.

צה"ל יכפיל את השימוש בכטמ"ם המתקדם

הטייסת החדשה "איל נוגח" נפתחה אתמול בבסיס פלמחים וזאת במסגרת הכפלת השימוש בכטמ"מי ה"כוכב" בלחימה ומשינוי בסדר הארגוני במערך הכטמ"ם. כלי הטיס המאוישים מרחוק מבצעים משימות תקיפה ואיסוף מודיעין משתנות בדרום, בצפון ובאיו"ש בכל שעות היממה.

הטייסים שמפעילים את הכטמ"ם המתקדם

הטייסים שמפעילים את הכטמ"ם המתקדם צילום: דובר צה"ל

הכוכב - מכפיל כוח לעומת הזיק

הכוכב, או בשמו המסחרי "הרמס 900" נחשב לממשיך דרכו של הזיק ("הרמס 450") והוא מכפיל את זמן הטיסה שלו מ-17 שעות טיסה ל-36 שעות. המל"ט המתקדם מסוגל לפעול בגובה של תשעה קילומטרים, ארבעה יותר מקודמו וכן מסוגל לשאת מטען של 350 קילוגרמים לעומת 180 בלבד בכטמ"ם הזיק.

הכוכב בפעולה

הכוכב בפעולה צילום: דובר צה"ל

"תוספת עוצמה אדירה לחיל"

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר בירך על הקמת הטייסת החדשה: "זוהי שעת מלחמה, שעה היסטורית. אנו פותחים את טייסת 147 שמהווה תוספת עוצמה אדירה לחיל. במלחמה המוצדקת הזאת, מערך הכטמ"ם כולו מפגין כשירות מבצעית ואפקטיביות מבצעית גבוהה ביותר. אלפי פעילי חמאס הרוגים, מגוון משימות איסוף ומודיעין, זמינות וגמישות 24/7 מזה כחצי שנה במלחמה".

תת-אלוף עומרי דור הוסיף: "מערך הכטמ"ם נמצא בחוד העשיה המבצעית של החיל ומבצע משימות של איסוף מודיעין, חוזי, תקיפה בשותפות כוחות היבשה בתמרון הקרקעי. בששת החודשים האחרונים המערך הסתגל, השתנה במהירות והתאים את עצמו לצרכי השעה. זאת, תוך הפגנת מקצועיות, חתירה למגע ושותפות עמוקה עם כוחות הקרקע".

הטייסת החדשה

הטייסת החדשה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל סירבו לאשר את הפלת הכוכב

בתשובה ל"חדשות כיפה" צה"ל סירבו להתייחס לסוג המל"ט שהופל.