מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר מאיים: אם לא תהיה מתקפה על רפיח נתניהו לא יישאר ראש ממשלה

השר לביטחון לאומי משגר איום תקיף לנתניהו: "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח - לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש ממשלה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 08/04/24 10:43 כט באדר ב'

בן גביר מאיים: אם לא תהיה מתקפה על רפיח נתניהו לא יישאר ראש ממשלה
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע הדיווחים על עסקה מתקרבת בין ישראל לחמאס, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, משגר איום ברור לראש הממשלה - ללא פעולה ברפיח הוא לא יישאר בתפקיד. בהודעה שהפיצה מפלגת עוצמה יהודית הבוקר (ב') נכתב: "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה". מוקדם יותר, יו"ר מפלגת הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' הודיע על כינוס חברי המפלגה להתייעצות דחופה בכנסת.

מקור מצרי בכיר: היתכנות לעסקה בין ישראל לחמאס בתוך יומיים

כזכור, ערוץ החדשות המצרי "אל-קאהירה" דיווח הלילה מפי מקור מצרי בכיר כי חלה התקדמות לקראת הגעה להסכם סופי בין ישראל לחמאס ו-"הוסכמו הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים המעורבים". במסגרת פריצת הדרך במגעים לעסקת חטופים, לפי המקור המצרי, משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו תוך יומיים כדי להסכים על תנאי העסקה הסופית. במקביל, גם המשלחות מטעם ישראל וארה"ב צפויות לעזוב בקרוב את קהיר.

צה"ל עזב את חאן יונס אחרי ארבעה חודשי לחימה

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה, לראשונה מתחילת התמרון - כלל הכוחות המתמרנים יצאו אתמול מרצועת עזה. אוגדה 98, על שלוש חטיבותיה, יצאה מחאן יונס לאחר שהפעולה שם מוצתה כעבור ארבעה חודשי לחימה. בעזה נותרה למעשה חטיבה אחת בלבד, חטיבת הנח"ל, שמבצעת את משימת אבטחת מסדרון נצרים, כדי למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה. כך על פי דורון קדוש.