מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח מצרי: ישראל וחמאס קרובות לעסקה - היתכנות להסכם בתוך יומיים

ערוץ החדשות המצרי "אל-קאהירה" דיווח מפי מקור מצרי בכיר: משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו תוך יומיים כדי להסכים על תנאי העסקה הסופית. "הוסכמו הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים המעורבים"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 08/04/24 07:33 כט באדר ב'

דיווח מצרי: ישראל וחמאס קרובות לעסקה - היתכנות להסכם בתוך יומיים
סינוואר ונתניהו, מתקרבים להסכם, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

מתקרבים להסכם: ערוץ החדשות המצרי "אל-קאהירה" דיווח הלילה (א') מפי מקור מצרי בכיר כי חלה התקדמות לקראת הגעה להסכם סופי בין ישראל לחמאס ו-"הוסכמו הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים המעורבים". במסגרת פריצת הדרך במגעים לעסקת חטופים, לפי המקור המצרי, משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו תוך יומיים כדי להסכים על תנאי העסקה הסופית. במקביל, גם המשלחות מטעם ישראל וארה"ב צפויות לעזוב בקרוב את קהיר.

חמאס בהצהרה רשמית: משלחת של הארגון נפגשה עם ראש המודיעין המצרי

אמש בחמאס פרסמו הצהרה רשמית בנושא והודיעו כי משלחת של הארגון הגיעה לקהיר ונפגשה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. בהצהרת החמאס נכתב כי "חמאס הדגיש את דבקותו בדרישותיו הלאומיות הטבעיות ואת רצונו להגיע להסכם - שישיג הפסקה מוחלטת של הלחימה, נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, חזרתם החופשית של העקורים לאזורים ולמקומות מגוריהם, סיוע, תחילת שיקום הרצועה והשלמת עסקת חילופי שבויים הדדית".

צה"ל עזב את חאן יונס אחרי ארבעה חודשי לחימה

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה, לראשונה מתחילת התמרון - כלל הכוחות המתמרנים יצאו אתמול מרצועת עזה. אוגדה 98, על שלוש חטיבותיה, יצאה מחאן יונס לאחר שהפעולה שם מוצתה כעבור ארבעה חודשי לחימה. בעזה נותרה למעשה חטיבה אחת בלבד, חטיבת הנח"ל, שמבצעת את משימת אבטחת מסדרון נצרים, כדי למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה. כך על פי דורון קדוש.