מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי היציאה מעזה, הרמטכ"ל מבהיר: חמאס לא יישארו ברצועה

הרצי הלוי נתן הערב הצהרה בה התייחס למלחמה בצפון, לצורך הדחוף בעוד חיילים, להמשך המלחמה בעזה ולאיום האיראני: "איראן מנסה להתנער ממעורבות ישירה, אבל היא מפעילה, מכוונת, מממנת ומעבירה ידע לכל שלוחותיה באזור – מחיזבאללה, דרך יהודה ושומרון ועד תימן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 19:28 כח באדר ב'

אחרי היציאה מעזה, הרמטכ"ל מבהיר: חמאס לא יישארו ברצועה
הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צהל

היום (א') מלאו בדיוק שישה חודשים לבוקר שבעה באוקטובר, לציון התאריך הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא הצהרה בה התייחס למגוון נושאים שעומדים על הפרק: "היום מלאו שישה חודשים למלחמה, אליה יצאנו מנקודה קשה מאוד. התעשתנו ואנחנו נלחמים בעוצמה ובנחישות. אנחנו נלחמים במלחמה הזו בצורה שונה, היא שונה מקודמותיה ובמחשבה עמוקה אין שתיים שהיו דומות"

הלוי המשיך: "דעו - כוחות צה"ל ערוכים ופועלים בכל הזירות – בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות יותר. צה"ל יודע להתמודד גם עם איראן – בהתקפה ובהגנה. נערכנו לכך, יש לנו מערכות הגנה טובות, אנחנו יודעים לפעול באופן עוצמתי מול איראן במקומות קרובים ורחוקים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם ארה"ב ושותפות אסטרטגיות במרחב".

הלוי המשיך להתייחס לאיראן, שבימים האחרונים עלתה לכותרות: "מתחילת המלחמה, איראן מנסה להתנער ולהסתתר ממעורבות ישירה בה, אבל אנחנו יודעים כי היא מפעילה, מכוונת, מממנת ומעבירה ידע לכל שלוחותיה באזור – מחיזבאללה, דרך יהודה ושומרון ועד תימן. איראן לא מאיימת רק על ישראל, אלא על כל העולם המערבי והערבי – איראן היא בעיה עולמית, הייתה ונותרה, הבעיה הגדולה".

"צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה"

היום אנחנו מונים גם חצי שנה לחטיפתם של 133 אזרחי ישראל לרצועת עזה, עליהם אמר הלוי: "אנחנו נמשיך לפעול בכל דרך. נמשיך במאמצים - מודיעיניים ומבצעיים, להשיב את החטופים כולם מהר ככל שניתן. כרמטכ"ל, אני חש באופן אישי אחריות להשיב אותם, וכך חשים גם שאר מפקדי צה"ל וחייליו. את המשא ומתן הזה צריך לעשות באחריות ובהקפדה ואת פרטיו להשאיר בחדרים הנכונים. צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה. יש לנו חוב מוסרי כלפיהם וצה"ל יידע לעמוד גם במחיר לא פשוט ויידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה"

"בחצי השנה שחלפה אנחנו משלמים מחיר כבד במלחמה צודקת מאוד על הבית. איבדנו לוחמים ומפקדים רבים. גם אתמול, נפלו לצערנו ארבעה לוחמים במהלך הלחימה בחאן יונס. יש לנו פצועים רבים, שנפצעו בלחימה. זהו סיכון חיים שראוי להערכה רבה בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות חיבוק נצחי ומחזקים את הפצועים ומשפחותיהם במסע השיקום שלהם.

"עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל - מסכן את בטחון המדינה"

על ההסלמה בצפון אמר הרמטכ"ל כי: "אנחנו בלחימה בצפון ונערכים גם לאפשרות של מלחמה – נמצאים במוכנות גבוהה מאוד ומקיימים תהליך לחיזוקה כל הזמן. כשיצאנו למלחמה בתחילת הדרך ידענו ואמרנו שהיא תימשך זמן רב, על מנת להשיג את המטרות".

השבעה באוקטובר הוא קו פרשת מים בביטחון הישראלי. את האירועים המורכבים ביום זה התחלנו לתחקר - נלמד ונקבל החלטות. הנחות העבודה איתן פעלנו, תרחישי ייחוס אליהם נבננו, תפיסת האויב בה החזקנו – ברור לנו כי אלה צריכים להשתנות. צה"ל צריך להיות חזק יותר, גדול יותר – כדי שמה שקרה בשבעה באוקטובר לא יישנה. ואלה כמובן לא השינויים היחידים. להחלטות שנקבל היום יש השפעה מכרעת וקריטית על בניין כוחו של צה"ל בעתיד הקרוב והרחוק. אין לנו את הפריבילגיה לדחות אותן. עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל – מסכן את בטחון המדינה".

צפו: ההצהרה המלאה של הרמטכ"ל