מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עסקת חטופים שוב על הפרק? דיווחים על הפסקת אש קרבה

אחרי שנחשף כי כלל הכוחות המתמרנים של צה"ל יצאו מרצועת עזה, דיווחים חדשים על משלחת חדשה לקהיר שנועדה לקדם עסקת חטופים | דיווחים מקטאר מספרים על הפסקת אש של כמה ימים במהלך העיד אל פיטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 16:04 כח באדר ב'

עסקת חטופים שוב על הפרק? דיווחים על הפסקת אש קרבה
צילום: Miriam Alster,Flash90

אחרי החשיפה הבוקר כי כלל הכוחות המתמרנים של צה"ל יצאו מרצועת עזה, היום (א') הוחלט שמשלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע , וראש השב"כ והאלוף במיל' ניצן אלון תצא לקהיר עם מנדט מורחב על מנת לקדם עסקת חטופים. דיווחים מקטאר מדברים על הפסקת אש של כמה ימים במהלך חג העיד אל פיטר.

ראש המוסד דדי ברנע

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נזכיר כי לראשונה מתחילת התמרון - כלל הכוחות המתמרנים יצאו הלילה מרצועת עזה. אוגדה 98, על שלוש חטיבותיה, יצאה הלילה מחאן יונס לאחר שהפעולה שם מוצתה כעבור 4 חודשי לחימה. בעזה נותרה למעשה חטיבה אחת בלבד, חטיבת הנח"ל, שמבצעת את משימת אבטחת מסדרון נצרים, כדי למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה. כך על פי דורון קדוש.

"נשלים את חיסול חמאס בכל הרצועה, לרבות ברפיח. נבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל"

נתניהו אמר כי: "ישראל היא לא זאת שמונעת עסקה, חמאס מונע עסקה. דרישותיו הקיצוניות נועדו להביא להפסקת המלחמה והשארתו על כנו. להבטיח את הישרדותו, את שיקומו. כניסה לדרישות חמאס תאפשר לו לנסות לחזור על פשעי 7 באוקטובר שוב ושוב".

את הדברים אמר הבוקר, בפתח ישיבת ממשלה במסגרת ציון חצי שנה לפלישת חמאס בבוקר שמחת תורה, עוד אמר כי: "ההישגים שלנו גדולים. חיסלנו 19 מתוך 24 גדודי חמאס, לרבות מפקדים בכירים. הרגנו, פצענו או שבינו חלק ניכר ממחבלי חמאס, טיהרנו את שיפא ומפקדות טרור רבות. הרסנו מפעלי ייצור של רקטות, חמ"לים, מאגרי נשק ותחמושת. נשלים את חיסול חמאס בכל הרצועה, לרבות ברפיח. נבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל".

"אנחנו מחויבים להחזיר את כולם הביתה"

לסיום, נתניהו התייחס לחטופים שעדיין מוחזקים בשבי: "לא נשכח את הפשעים הנוראיים של מפלצות חמאס, שעדיין מחזיק באחינו ואחיותינו החטופים. עד היום החזרנו 123 חטופים, ואנחנו מחויבים להחזיר את כולם הביתה. הבהרתי לקהילה הבינלאומית כי לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופים. זה פשוט לא יקרה, ואני מברך על כך שממשל ביידן הבהיר שלשום שזו עדיין עמדתו".