מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חצי שנה למלחמה הסתיימה המלחמה? לאחר חצי שנה - כלל הכוחות המתמרנים יצאו מרצועת עזה

כלל הכוחות המתמרנים יצאו הלילה מרצועת עזה. אוגדה 98 המונה שלוש חטיבות, יצאה הלילה מחאן יונס כעבור 4 חודשי לחימה | חצי שנה למלחמה - תמונת מצב של צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/24 11:48 כח באדר ב'

הסתיימה המלחמה? לאחר חצי שנה - כלל הכוחות המתמרנים יצאו מרצועת עזה
צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

לראשונה מתחילת התמרון - כלל הכוחות המתמרנים יצאו הלילה מרצועת עזה. אוגדה 98, על שלוש חטיבותיה, יצאה הלילה מחאן יונס לאחר שהפעולה שם מוצתה כעבור 4 חודשי לחימה. בעזה נותרה למעשה חטיבה אחת בלבד, חטיבת הנח"ל, שמבצעת את משימת אבטחת מסדרון נצרים, כדי למנוע חזרת עזתים לצפון הרצועה. כך על פי דורון קדוש.

כוחות צה"ל בחאן יונס

כוחות צה"ל בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

לחץ מהעולם לסיים את המלחמה

ייתכן והיציאה של היחידות הלוחמות היא על מנת לרענן את הלוחמים לקראת כניסה לרפיח, אך הדבר לא נאמר במפורש. רק הבוקר (א') ראש ממשלת בריטניה ציין כי על ישראל "לעצור מיד את המלחמה הנוראית מול חמאס". גם נשיא ארה"ב ביידן ציין שאשתו ביקשה ממנו להפסיק את הלחימה: "ג'ו תפסיק את זה, תפסיק את זה עכשיו", אמרה.

חצי שנה למלחמת "חרבות ברזל"

לציון חצי שנה לתחילת המלחמה, צה"ל פרסם נתונים מלאים מהלחימה בכל הגזרות. ברצועת עזה חוסלו למעלה מ-12,000 מחבלים, בהן 5 בדרגת מח"ט, למעלה מ-20 בדרגת מפקד גדוד, וכ-100 מפקדי פלוגות. בזירת הצפון חוסלו כ-330 מחבלים, ו-30 מפקדים. ביהודה ושומרון חוסלו 420 מחבלים.

9,100 שיגורים חצו לארץ מרצועת עזה, וכ-3,100 מלבנון, בעוד 35 שיגורים חצו את הגבול משטח סוריה. חיל הים הצה"לי ביצע למעלה מ-165,000 שעות בים, בנוסף לטייסי חיל האוויר שטסו למעלה מ-185,000 שעות. למעלה מ-3,600 מטרות הופללו ברצועת עזה בעקבות מודיעין מדויק, וזאת בנפרד מהמטרות שהיו מופללות קודם לכן. עשרות בתי מחבלים נהרסו ביהודה ושומרון.